S: Aj då!

Vi ska iväg och storhandla nu och jag kollade därför mitt konto. Hade 4300 kr när räkningarna var betalda så jag kände mig väl med denna månad. Nu har jag plötsligt bara 2200 kr kvar!! Hade glömt bort lite räkningar som går på autogiro, som telefon och bredband, Eddies försäkring och hemförsäkring. Och eftersom jag kände mig så rik har jag shoppat skor och bläckpatroner under helgen, och före dess blev det halsduk och livsnödvändigt smink. Jag har ätit alldeles för mycket ute eftersom vårt kylskåp var heltomt förra veckan.
Nu ska alltså 1000 kr av mina återstående pengar gå till mat för hela månaden. Av det som är kvar ska jag köpa kurslitteratur inför denna delkursen, och Angela sa att de tre böckerna vi ska ha kostar 1000 kr ungefär. Med enkel matematik blir det 200 kr kvar att leva för. Guuuud så bra planerat Sofia!!

Men det får gå, jag har ju faktiskt ett sparkonto där jag satt undan pengar från lönen den här månaden, och mer pengar just för sådana här månader. Sedan kanske jag inte behöver alla tre böckerna på en gång. Och en billig grej stavas m a t l å d a.

(Så mamma, detta inlägg skrev jag INTE för att du ska sätta in pengar till mig. Låt bli! Jag säger till om jag behöver ekonomisk hjälp.)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men älskade Sofia! Du KAN inte leva på 200 kr och jag vill att DU SKA MÅ BRA!

2009-11-02 @ 19:08:21
Postat av: Sofia

Som jag skrev har jag pengar på mitt sparkonto, så jag har så jag lätt klarar den här månaden. Dessutom kanske jag inte behöver köpa alla tre böckerna nu, utan bara två. Jag klarar mig!! Sätter du in pengar sätter jag tillbaks dem åt dig.

2009-11-02 @ 21:24:55
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vill att du ska leva bra, pengar till tåget och något mer behöver du säkert!!!

2009-11-02 @ 21:42:29
Postat av: Sofia

Jag ska leva på mitt sparkonto och leva snålt resten av månaden. Jag klarar det, jag lovar dig!

2009-11-02 @ 22:24:06
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: therese

haha vilken schön diskution på bloggen:)

2009-11-03 @ 15:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0