S: Brrrr!

Satan vad kallt det är ute idag! I alla fall om man går i en blöt och blåsig skog i två timmar. Fötterna var som isbitar när jag kom hem.

Vi har varit ute vid ett område som heter Kartberget, som ligger precis norr om villaområdet Björkås. Hade tänkte smälla upp ett gäng moderna höghus på min detaljplan över området, men efter att ha "känt in atmosfären" inser jag att det inte alls skulle passa i den omgivningen. Tycker i och för sig att ingen bebyggelse alls passar in, för det är skog där nu och det är svårt att tänka bort den. Men det får gå! Ska jobba med Angela i morrn, och av det lilla vi diskuterade när vi var där ute så kan jag konstatera att vi har helt olika åsikter om allt. Jag vill hugga ner träden mellan gångvägen och älven för att öppna upp utsikten, och bredda gångvägen och asfaltera den, för ett bekvämt cyklande. Angela ville behålla träden och gångvägen som det är. Vi får se hur det går!

Nu är jag ashungrig så jag ska laga strömming och mos. En gammal klassiker som jag lagade ofta när jag och Moa bodde ihop, men inte en enda gång sedan höstterminen började.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0