S: Julklappsbestyr

Undrar hur jag ska ha råd med julklappar i år. I december får vi endast 5000 kr från CSN, och jag vet inte ens om pengarna kommer före jul. Moa, du vet väl hur det ligger till?

I alla fall, har jag nu i god tid före dopparedan (Dopparedan, HAHAHAHA!!! Är det bara jag som får snuskiga associationer?!) börjat spåna och kolla efter julklappar. De ska vara superspeciella, personliga och genomtänkta, och samtidigt kosta gratis. Tänk vad lätt det var när man var liten, då räckte det att gå loss på ett vitt A4 med några färgade kritor och vips! hade man en asful teckning som mamma och pappa inte kunde annat än gilla. Eller när man hade träslöjd i skolan och kunde göra små berlocker med emalj på. Nu är jag lite för gammal för att komma undan med sånt. Nu när jag inte jobbar heltid på Richardsons längre kan jag inte heller köpa hushållsspparater till alla, och betala senare när jag får lön (vilket jag utnyttjat ofta!). 

Det har börjat forma sig några idéer i huvudet om lämpliga julklappar till några personer. Som tur är är det hela 50 dagar kvar till julafton.




Hoppas på en vit jul, vilket inte var fallet 2006


Kommentarer
Postat av: Mamma

Snälla du, är man student får man nog skippa julklapparna. Inte ett dugg konstigt med det. Jag tycker "laga mat, baka inför jul" är den bästa julklapp jag kan få!!!

2009-11-03 @ 21:30:42
Postat av: Sofia

Jag gillar ju att ge bort paket! Men får nog dra ner på priset per klapp.

2009-11-03 @ 22:11:10
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Chrissy

Men du, din mamma har rätt! Moa bakade eget julgodis och gav bort förra julen. Jag hjälper dig gärna!

2009-11-04 @ 13:53:34
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Christin: That's an offer I can't refuse! Vi kan göra praliner i min asdyra pralinform, och wiensernougat. Och mozartkulor! Kanske lussekatter? Så kan vi dricka alkoholfri glögg och äta pepparkakor. Vore ju görsköj!!!

2009-11-04 @ 14:02:58
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hahaha, nej du är absolut inte ensam om det ;)

2009-11-07 @ 13:41:45
URL: http://sofiaericsons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0