S: Det var väl talat, men nu måste vi odla vår trädgård!

Citatet ovan kommer från Voltaires bok Candide. Läste den på gymnasiet och skrev en uppsats om den. Anledningen till att detta kända citat blev rubrik är att jag fått så stor lust att fixa till ute på vår lilla täppa. Solen skiner (tyvärr inte i skrivande stund, det har kommit elaka moln i vägen just nu) och grannen mitt emot är ute och krattar. Moa ska på Bergvik sen med Christin för att besöka diverse klädaffärer och ett känt bolag med grön skylt. Hon ska även på min begäran ta en tur på Obs! och inhandla lite roliga trädgårdsredskap!! Vi behöver en kratta och en kvast. Och ett gemensamt skaft till dem. Även en sån där liten sak som man tar bort ogräs mellan plattorna med, vet inte vad den kallas. Sen skulle jag även vilja ha såna där små fina spadar och minikrattor. Kanske handskar så jag inte får blåsor. En elgräsklippare och en högtryckstvätt! Varför inte en hammock! Och 10 säckar blomjord och lite gödsel! Tomatplantor, jordgubbar, ett potatisland! Måste kanske ha en fågelskrämma. Varför inte ett växthus?!? Tänk vad fint vi kommer få på vår 3 x 10 meter stora uteplats! Vi kommer bli helt självförsörjande när det gäller grönsaker. Och bygger vi ett litet hönshus och skaffar några hönor får vi ägg varje dag. Vi kan börja klä oss i långa smutsgråa säckvävskjolar och praktiska gummistövlar, även vid festligare tillfällen.

Oj oj oj trodde aldrig jag skulle få sånt här habegär på trädgårdsredskap!



(Förtydligande: Det Moa ska inhandla är alltså en kratta och en kvast. Det andra var bara lite utsvävande fantasier från min sida.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0