S: Har lekt trädgårdsmästare

Moa kom hem med en kratta och en kvast. Se så fina:



Jag högg direkt tag i krattan och började kratta. Det verkar som att den förre hyresgästen inte klippt gräset på hela förra sommaren. Inte heller har han skött trädgården särskilt väl. Vi fann tidningspapper, en tvättsvamp, en gammal plastkruka, frigolit, döda tjocka grenar och diverse annat skräp, som var gömt mellan buskarna under alla löv. När jag började kratta gräset följde det med krattan. Fram kom stora öppna jordytor, himla fint tycker vi. Kan nog vara så att vi har världshistoriens fulaste gräsmatta. Tjocka tuvor med dött gräs, och mossa. Inte ett grönt strå så längt ögat kan nå (nu ljög jag, för vår närmaste granne har en jättefin grön gräsmatta).


Så här blev "gräsmattan" efter att vi krattat. Inte så snyggt.


En mysko rabatt med något ojämn kant. Jag vill ha gräs där i stället. Kommer ändå inte plantera några blommor där.


Kommentarer
Postat av: Pappa Bert

Vill ni ha en trädgård att öva på är ni hjärtligt välkommna till Hagen !!!!

2009-04-07 @ 21:23:52
Postat av: Pappa Bert

Vill ni ha en trädgård att träna på är ni hjärtligt välkommna till Hagen !!!!

2009-04-07 @ 21:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0