S: Idag gick vi upp tidigt

Moas bror och hans fru med gravidmage skulle komma klockan tio idag och hälsa på. Moa skulle gå upp nio och duscha, och sen väcka mig tio i tio. Kvart över nio ringer de på dörren, och Moa var INTE vaken då. Vi spratt upp yrvakna båda två. Jag åt frukost och de fikade. Det var mycket trevligt.

Nu håller jag på att planera klädval inför det satans skumpartyt ikväll. Skulle vilja ha min nya rosa klänning men den kanske är lite för fin för att ha på årets grisigaste utgång. Den passar nog bättre på Olssons brygga. Funderar på en svart klänning från Asos men den har jag haft flera gånger när jag varit ute nu under våren. Tänk om nån känner igen den och fattar att jag inte är så rik att jag bara har varje plagg en gång! Hemska tanke...Eller ska jag ha en svart kjol? Men har inget fint att ha upptill...det här är svårt mina vänner!

Ser hur plågsamt blek jag är när jag mannekängar för mig själv i spegeln. Så Moa har nyss sprayat mig med spraytan, en flaska jag fann i min byrå som jag köpte förra året. Trodde den var färgad så man ser direkt hur mycket färg det blir. Äsch, det syns ju ingenting! sa jag till Moa så hon fick spraya ett lager till. Sen upptäckte jag att den INTE var färgad. Så nu sitter jag i Moas överdimensionerade morgonrock från Kina och väntar på att det ska hända nåt. Kul om man ser att det är helt flammigt när färgen börjar synas! Då får det nog bli en svart sopsäck och gummistövlar på krogen ikväll som syrran föreslog.



Så här vill jag INTE se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0