S: Jaha ja

Jag skrev i förra inlägget att jag skulle lägga mig redan klockan tio, för att jag inte skulle vara självmordsbenägen när klockan ringer kl 06.45. Jag kom inte i säng tio, men väl klockan elva (det tog en timme att göra sig i ordning för kvällen för det var Project Runway på TV3). Jag kom allt upp i morse, och ganska sen gick jag till skolan. Moa gick samtidigt, men började inte förrän halv nio så jag gick ifrån henne. Mina sneakers är snabbare än hennes högklackade skor och jag orkade inte vänta. Exakt kvart över åtta rycker jag i dörren på sal 11D227. Låst och släckt. Ringer direkt till Josefine för jag misstänkte att salen var ändrad, men hon låg och sov. Vi började inte förrän 13.15 idag!! Där fick jag för att jag inte skrivit ut nåt nytt schema på en månad. Josefine tyckte det var väldigt roligt att jag gått upp så tidigt när vi inte börjar förrän fem timmar senare. Bara att traska hem igen. Ska nog lägga mig och sova lite till, för jag har inget att göra så här tidigt.

Har så jäkla ont i mina axlar, efter att ha kånkat en 30 kg bag på ena axeln och burit en 15 kg kasse från Jakobsgatan till Kastanjegatan igår. Lite massage nu hade inte varit fel. Ska tvinga Moa att klämma lite på mig sen. När jag blir stor ska jag bli ihop med en massör. Fatta vilken lyx! Eller kanske en mästerkock? Som lagar kulinariska läckerheter på bara grönsaker och fint kött, helt utan något fett, och ändå smakar det  helt fantastiskt.
"Är den här potatisgratängen helt fettfri, är det sant?? Och ändå smakar den preciiis som den jag brukar göra med 3 dl grädde i. Otroligt! Och bernaisesåsen, inget smör i? Inte ens äggula? Och ändå är smakar den så fantastiskt!!"
Eller kanske en frisör (som inte är bög eller fjollig) som kan sköta mitt hår och klippa det var sjätte vecka och färga det så att jag inte får musse pigg-panna som det alltid blir när jag färgar det själv. En som tvättar mitt hår med endast dyra frisörschampon och ger mig hårbottenmassage varje gång. Eller kanske en gymägare som tvingar mig att komma i form. Eller kanske en supermänniska som är allt detta kombinerat? En masserande, hårklippande kock som är delägare i ett gym.
Finns det såna?

Nu går jag och lägger mig igen.



- Har du färgat håret själv Sofia?
- Ehhh, ja, syns det??

Kommentarer
Postat av: Laban

En blondin (Moa) sitter och lägger ett pussel i köket men det går inte så bra så hon ropar in till vardags rummet: "Darling (Sofia), kan du hjälpa mig med det här pusslet?" "Jaha, vad ska det bli då?" frågar vännen. "Ja, på kartongen så är det en tiger." svarar blondinen (Moa). Jaha tänkte vännen (Sofia) och gick in köket för att hjälpa till.



Hon tittar på pusslet på bordet och sen på kartongen och säger: "Ok, för det första så kommer vi aldrig att kunna lägga klart det här och för det andra tycker jag att vi ska lägga tillbaka alla Kellogs Frosties i kartongen."

2009-04-28 @ 11:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0