S: Moa måste läggas in

Hon har blivit beroende. Av Messenger-spel. Gjorde misstaget att bjuda in henne på ett Ahlgrens bilar-race. Jag var kass, men Moa var otroligt mycket sämre. Det gjorde nästan ont i själen att höra henne:
"nej, jag kommer inte loss"
"nej, den kör åt fel håll"
"jag har kört utanför bilden, vart är jag?"
"jag har inte kommit förbi starten (efter 3 min, jag hade redan åkt tre varv och kommit i mål)"
Sen spelade vi ett mycket häftigt blomspel. Vad händer när vi spelar? Jo, hon slutar spela med mig och börjar spela med sin kompis Therese i stället, utan att säga nåt. Schysst, eller? Nix. Jag slutade spela halv elva för då började reprisen av The Mentalist. Moa tittade inte upp från skärmen en enda gång, utan höll fokuserat blicken på blå, röda och gula blommor. Nu är klockan snart midnatt och hon spelar än.
Marie-Louise, Bert, jag är mycket oroad. Ring er dotter och prata förstånd med henne.

Nu blir det sängen, börjar kl nio. Jobbigt. Men sen är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0