S: Nu jädrar får det vara slut på detta!

Jag och Moa har jobbat upp ett rejält sockerberoende sen vi flyttade ihop. Att jag är en gottegris visste väl alla, och Moa är inte så illa hon heller. Och tillsammans blir det tusen gånger värre! Varenda kväll kommer suget efter något sött, så det slinker ner massa gottigheter flera dagar i veckan. Det börjar synas på figuren kan jag säga.

Så nu får det vara slut på detta! Vi har gemensamt bestämt att från och med i morgon (när vi kom på detta hade vi redan handlat det obligatoriska fredagsgodiset) är det totalstopp på godisfronten. Ingen choklad, chips, vetebröd, kladdkaka, kakor, glass eller något sånt. Jag har läst att om man inte äter godis på sex veckor försvinner suget. Så under sex veckor ska vi inte äta godis över huvud taget. För att vi inte ska falla för frestelsen och fuska har vi bestämt ett förnedrande straff till den som bryter mot detta. Den av oss som äter godis innan 16 maj ska som straff lägga upp en bikinibild på sig själv här på bloggen. Ingen av oss är värst sugna på att visa upp våra bleka och numera lite rundare kroppar så detta höjer motivationen rejält.

Så nu vet ni! Bjud oss INTE på godis. Fresta oss inte. Och skulle någon av oss bryta mot detta kan ni räkna med en bikinibild.



Ohh sexy lady, you drive me crazy

Kommentarer
Postat av: Christin

Men vad FAAN! Sluta lägga upp bilder på mig utan att fråga först!! :)

2009-04-04 @ 09:17:20
Postat av: Christin

Kan berätta att kedjorna till bikinin köpte jag på min lokala järnhandel, 49.90 kr/ metern!

2009-04-04 @ 09:18:43
Postat av: Sofia

Hahaha!

2009-04-04 @ 11:48:05
Postat av: sukker-therese

ettersom jeg ikke har noen blogg får jeg spise så mye godis jeg bare vill! hah jeg å anna kommer nu inngå en deal om å spise godis varje dag!! så det så

2009-04-04 @ 16:35:25
Postat av: Sofia

Godis ÄR gott, det är bara så. Men vill inte se ut som en valross lagom till sommaren. Jag rör inte lika mycket på mig nu som när jag jobbade.

Tänk dig en varm härlig sommarkväll med ljumma vindar, lite grillfest i en lummig trädgård, jag har en härligt somrig klänning och vi lyssnar på härlig somrig partymusik och dricker massa kalla öl och sen ner till bryggan. Passar en tjockis in i den bilden? Nej, tänkte väl det!

2009-04-04 @ 20:23:03
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: stefan

kan man få hennes nr?

2009-04-06 @ 13:29:31
Postat av: Sofia

Hon har redan kille, tyvärr. Annars hade ni nog passat väldigt bra ihop!

2009-04-06 @ 16:07:35
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0