S: Påsk

Hade tänkt blogga i alla fall ett litet inlägg under helgen men så blev det inte. Moa tänkte nog likadant, men dte blev inge av för henne heller.
Jag har haft en jättbra påsk! Känns som jag varit ledig i en mindre evighet, torsdag till måndag, det är många dagar det!

Här kommer en liten sammanfattning av min helg:
På torsdagen träffade jag Amanda för lunch på Sunday. Har inte sett henne sen i augusti tror jag. Det är alltid lika kul att träffa henne eller Charlotta, för fast vi inte ses så ofta känns det som att vi aldrig varit ifrån varann, även om det kan gå ett halvår mellan gångerna ibland.  På kvällen var jag och min syster ute på krogen. Trodde det skulle vara asmycket folk, så jag blev ganska förvånad när vi kom fram till Tiki och det inte var en enda människa i kö. Ganska folktomt var det inne också, men det blev mer och mer folk. Efter klockan ett nångång var det nästan trångt! Hade ganska sköjsigt, träffade Erik, Peter och gänget.
Dagen efter hade vi en slapp vilodag. Eddie sov hos mamma och Sara hade med honom på äggpromenad på fredag förmiddag. Jädrar vad sleten han var efter den 3,5 timmars promenaden! Han sov heeela fredagen. I syrrans säng, i soffan, på golvet, i knät. Han blev nog stel också, för han haltade på alla fyra benen när vi var ute och kissade! Han såg ut som en liten farbror! På kvällen kom Victor och spelade spel och Guitar Hero med oss. Vi battlade mot varann, skitskoj! Måste köpa mig en till gitarr till mitt spel.
På lördagen var vi i Koppom på påskmiddag. Farmor var med, alltid lika skoj att träffa henne. Hon har börjat höra sämre, men kanske inte så konstigt med tanke på att hon fyller 89 år i höst. På kvällen gick jag till Peter på fest. Vi kom i väg sent som vanligt, men fastän kön in till krogen var lång kom vi in efter max 20 min. Hade inte så där överdrivet kul inne på Tiki på lördagen. Men träffade massa klasskompisar från gymnasiet, det var trevligt. Söndagen var både jag och syster hos mamma, jag lagade mat (potatisgratäng och fläskfilé) och syrran försökte få ordning på mammas dator. På kvällen gick jag till Josefin och såg på film. Jag och Peter alltså, Josefin somnade innan filmen var slut =)

Här kommer lite bilder:


När vi satt hemma hos syrran på torsdagkvällen var det världens liv utanför. När jag tittade ut var det 15-20 små fulla människor som skrek som as. Nästa gång vi tittade ut hade folksamlingen skingrats och polisen stod utanför. Piketbussen och två vanliga polisbilar stod ute på vägen. Eftersom min kamera har världens sämsta zoom så syns det inte så jätteväl, men det är i alla fall en polisbil på bilden! =) (Skulle inte ha nåt emot en ny kamera i födelsedagspresent!!)
Det var nån i syrrans hus som hade fest, för trappuppgången var alldeles blöt och klibbig av utspilld öl och diverse andra drycker.



Vi spelade Guitar Hero! =)


Jag innan utgång. Har grejat bilden i photoshop så att den är svartvit fast min ögonfärg är kvar. Coolt!


Sleten Eddie efter den hårda äggpromenaden på fredan. Han rörde sig inte mer än nödvändligt på hela dan.


Victor kom och spelade GH med oss


Världens coolaste farmor! Hon kläcker såna roligheter hela tiden. Som när vi pratade på att de var tio syskon: "Med så många barn är det klart att nån av oss måste bli ett missfoster" 


Alla djuren på rad: Mitt hjärtegull Eddie, syrrans katt Sigge och pappas hund Cesar.


Vårtecken i pappas trädgård. Tror dom kanske heter krokus?


Eddie busade med Saras kusins hund, en Cavallier som heter Musse.


Det har varit en hård helg för Eddie. När vi kom hem igår vid sju, halv åtta la han sig i fåtöljen. Där låg han hela kvällen, natten och morgonen. När jag kom hem från skolan hoppade han ner därifrån. Och när jag tog en tupplur efter skolan låg han där också. Nu har han piggnat till lite, han kanske bara saknade Moa!

Kommentarer
Postat av: Sofias mamma

Bilden på Eddie i Annas fåtölj är ju bara för gooo! Vill ha ett foto som jag kan sätta på väggen.... krama honom i massor

2009-04-16 @ 18:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0