S: Så var helgen slut

Vaknade idag av att Eddie gnällde och ville ut. Ögonen kändes som torra grusgropar, och jag förbannade mig själv för att ha skaffat hund. Väcka mig så här tidigt! Hundskrälle. Gick upp, drog på mig en t-shirt och gjorde fuskvarianten av en promenad, alltså kopplade honom och öppnade dörren vid uteplatsen så han fick gå ut och kissa, medan jag stod kvar inne. När han var klar la jag mig igen, och kollade på klockan. Var helt säker på att den inte var mer än åtta, men icke! 11.10 var den. Låg kvar i sängen ett tag i alla fall, mest för att Eddie hoppade upp och la sig som en boll vid mina ben. Så mysigt så!

Annars har vi inte gjort så mycket. Vi var så slöa efter frukosten (som intogs vid ett ungefär) så vi la oss i varsin soffa och glodde på tv. Jag somnade och sov en halvtimme. Var nog trött efter gårdagen, är liksom inte van att jobba till halv tre på natten. Hade ju bestämt att vi skulle ta en springtur idag med. Vi kom iväg vid fem, och sprang samma tur som igår. Sprang mer än jag gick idag, är mycket stolt! =) När vi kom hem tvingade jag Moa att göra lite sit ups och utfall med mig, sen stretchade vi. Det behövs kan jag säga, otränade som vi är båda två. Kommer nog vara lite stel i benen i morrn, känner det redan nu. Men gött var det! Jag går i skolan mellan 8.15 och 11 i morrn, och Moa mellan 13.15 och 17.00, så vi får ta vår springtur efter det. Om vi nu orkar springa, är ju stel redan nu! Om inte får det bli en rask promenad.

Har sett på Wipeout, alltid lika roligt, och Söndagsparty med Filip och Fredrik. Vet inte vad jag ska tycka om första programmet, mina förväntningar var skyhöga kan jag säga. Gillar allt de gjort senaste åren, tycker de är i en klass för sig. En del i programmet var ju klockrent, som när de två "udda" personerna från 100 höjdare lekte Ghostbusters, och när F & F skulle lära sig wrestling och sen gick en match mot varann iförda bebiskläder och nån lolitadräkt. Men tyckte de var lite skrikiga och flamsiga i studion, och intervjun med Gardell och Marilyn Manson var sådär, i alla fall tyckte jag det som hade förväntat mig intervjuer i stil med Sen kväll med Luuk. Men det kan ha varit premiärnerver, och jag hoppas de lugnar ner sig lite i nästa program. Jag ska inte missa det i alla fall.

Nu är det dags att lägga sig, ska upp tidigt i morrn =(


Får vi bjuda på en Aladdin-ask?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är mycket imponerad av dig och Moa, både tränar och äter nyttigt! Önskar jag var mer som ni är...

2009-04-20 @ 18:40:42
Postat av: Chrillan

Hälsar er granne på Kronoparken.

2009-04-20 @ 18:41:39
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh vad snällt sagt Christin! Inte ofta nån vill vara som oss inte! =)

Jag önskar jag var mer som dig, (på smällen alltså) då kan man bli tjock utan dåligt samvete!

2009-04-20 @ 20:46:10
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0