S: Shopping och bio

Mötte Josefine på stan vid halv fyra. Hittade en klänning på vero moda som jag köpte! Hittade flera iofs, t ex den 199 kr klänningen på Gina Tricot passade också, men den fanns bara i vitt (ska du gifta dig? frågade Josefine när hon såg mig i den), ljusrosa, ljusgrön och aprikos. Jag ville ju ha svart! Eller nån annan mörk färg. Så det blev inget köp. Synd, för jag gillade den, den var skön att ha på sig. Och billig!!
Hade även tänkt köpa lampolja, vilket visade sig vara ett mission impossible. Boulevard hade inte. Fråga på Clas Ohlson! Clas Ohlson hade inte. Kolla på Mansion och Affection! De hade inte heller. Panduro sa samma sak. Men på Obs! finns det vet jag. Får kolla där nästa gång. 
Vi mötte Karin på Kebab House och åt mat och drack ett glas vin. På uteserveringen! Lite kallt, nån grad till hade inte skadat, men ändå!
Sedan blev det bio. J och K följde allt med mig på The Boat That Rocked. Klart godkänd! Den var inte som jag trodde, men bra. Gillar man 60-talsmusik eller musik över huvud taget kommer man gilla denna. Det var massa bra musk i filmen, som The Kinks, Tremoles, Rolling Stones, Beach Boys, Dusty Springfield...Och så var det ett happy ending, det kom till och med en liten tår där i slutet.


Karin och Josefine (hon ser inte alltid ut så, jag lovar)


Caesarsallad och ett glas rosévin, najs!


Klänningen jag köpte. Den är inte riktigt så knallrosa som min kamera verkar tro.



Nu är jag hemma och hungrig som bara den. Har en plåt med grönsaksmuffins i ugnen.

Hejs hejs så länge.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Garanterar att du blir hur vacker som helst i den!!!Många kramar från mammsen

2009-04-30 @ 01:08:16
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mamma, du får ändra namnet när du kommenterar, det ser ju ut som att det är jag som kommenterar mig själv!

2009-04-30 @ 11:31:47
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Nils

jaha...är ni tre som skriver denna bloggen? "mammsens" url/www är ju samma som dotterns.. jag fattar inget jag.

2009-04-30 @ 13:52:15
Postat av: Sofia

Nils: Det är jag (Sofia) och Moa som bloggar här.

2009-04-30 @ 14:07:31
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0