S: Slapparsöndag

Det slog mig förut hur skönt det var att för en gångs skull inte vakna törstig, med mördande huvudvärk och äcklig smak i munnen idag när det är söndag. Har inte gjort något vettigt idag, men jag har varit pigg och mått bra! Härligt att inte vara bakfull alltså. Har suttit lite ute i solen med Eddie i knät.

Moa var i skolan idag med, den duktiga lilla plugghästen. Jag gick upp lite efter tio och vid tolv började jag bli riktigt hungrig. Gjorde grönsaksmuffins till brunch bara till mig själv. Eftersom det är ägg i smeten blir de inte alls lika torra och smuliga som mina scones brukar bli.


Scones-muffins med paprika, rödlök och fetaost.


Äts som de är eller med smör och ost.


Nu på kvällen lagade vi en sen middag. Italienska köttbullar i tomatsås och klyftpotatis till. Himla bra med diskmaskin så man kan grisa ner massa grytor, provsmakningsskedar, skålar och skärbrädor.


Jag var köttbullechef och Moa tomatsås- och klyftpotatischef. Jag rullade och stekte köttbullarna samtidigt, vilket gjorde några av dem lätt brända. Men gott blev det ändå.



Köttbullarna fick götta till sig i tomatsåsen.



Vi åt detta med en klick limeyoghurt till. Smaskens!


Nu ska jag snart se på Wipeout. Perfekt söndagsunderhållning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0