S: Sol sol sol

Vilket underbart väder! Vinterjackan fick stanna hemma, och vårjackan åkte på. Satt i solen och avnjöt en glass samtidigt som vi kollade på jippot innan kungen kom. Röda mattor ut genom entren, polisbilar, avspärrningsband och en jävla massa folk som stod och väntade. Fick se en skymt av kungen och drottningen, sen skyndade vi oss iväg till lektionen. Vi kom lite sent jag och Josefine men det var vi inte ensamma om.

Resultaten på marknadsföringstentan har kommit upp på anslagstavlan också. Tänkte vara sådär rolig och skriva att jag fick underkänt och sen APRIL APRIL!! men det gör jag inte. Jag fick godkänt. Lite blandade känslor, nöjd med G med tanke på hur nervös jag var innan, och för att jag räknade ihop hur många poäng jag trodde jag skulle få och precis kom upp till G gränsen på 25 poäng. Jag fick 32,5 p, VG-gränsen var 37,5. Lite missnöjd med mig själv bara för att det var G och inte VG, har liksom aldrig fått G på nåt prov förut (förutom på ett teoriprov i idrott och ett filosofiprov men det räknas inte, heeelt onödiga ämnen). Men nu går jag ju på universitet så jag kan inte ha riktigt samma krav. Det var några andra som fick VG, vilket betyder att jag inte är bäst längre. Jag är en medelmåtta! Jag ligger i mellanskiktet!! En sån som jublar över ett G! (Eller jublar gör jag ju inte, men kommer säkert bli en sån som gör det efter några tentor)

Usch.

Men men. Det gick ju desto bättre på externredovisningen så där kan jag hoppas på ett VG.

Nu ska jag sätta mig i solen på vår uteplats och läsa lite organisationsteori.


Jippie! G liksom!

Kommentarer
Postat av: Sofias mamma

Ett stort grattis till G!!

Du behöver inte göra om det, tänk på det du!

2009-04-02 @ 19:09:36
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Alltis nåt att glädjas över!

2009-04-03 @ 15:10:00
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0