S: Totally ledig

Härligt med en ledig helg! Inga tentor inom den närmaste framtiden, och inget planerat över huvud taget.
Moa är i skolan och pluggar inför en tenta på onsdag, så jag är ensam hemma. Sov till kl 11.30 (najs) och åt äggröra till frukost (gott). Har inte gjort nåt värre spännande så jag har inte så mycket att skriva om. Har plockat i diskmaskinen (min bäste vän) och dammsugit och städat badrummet. Har till och med dammsugit dammsugaren. Det ni!
Kollade på tv samtidigt som jag åt frukost och störde mig på att ALLA kanaler har reklam samtidigt. TV3: reklam. TV4: reklam. Kanal 5: Reklam. TV6: Tv-shop. Tillbaks till TV3: Reklam. TV4: Reklam. Ja ni fattar.  

Ska nog hoppa i duschen nu och sen dra med Moa på en promenad när hon kommer hem. Solen skiner men det är inte alls lika varmt som det var i tordags. Men fåglarna kvittrar och gör mig på bra humör! Fågelkvitter är trevligt. Några fåglar kan jag lätet på (vilket Moa tyckte var supertöntigt), jag tycker det är ASBALLT! Bofink, gulsparv, koltrast och sidensvans. Kunde massa mer för några år sedan men har glömt bort dem.



My name is Fink, Bo Fink (hahahahaha!!!)



My name is Oxe, Talg Oxe. (Inte riktigt lika hysteriskt roligt som Mr Fink ovan men det funkar)


Kommentarer
Postat av: Anna da sister

Sjuuukt impad av dina fågelkunskaper... :P Och själv tyckte jag att Agent Oxe va roligare är Mr Fink =)



Själv kom jag knappt levande ut från Maxi Mat förut... det är helt hysteriskt att gå in där en lördag kl.15!



Va tror du om att gå ut BÅDE tors och lör till veckan?! Låter det inte som en toppen idé... hihi.



Fundera även på om vi ska tvinga pappa (om du läser här pappa är du ju förberedd) på att bjuda oss på påskmat på lördag dagen...? Vore rätt najs tycker jag!

2009-04-04 @ 16:11:06
Postat av: Sofia

Låter ju jämt perry det! Går vi ut tors och lör har vi ju en dag däremellan att vila upp oss. Och påskmat hade inte varit helt fel! Tänkte försöka träffa pappsen när jag ändå är hemma under påsk så det blir ju perfekt!

2009-04-04 @ 20:19:36
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Anna Banana

Skickade mess till pappsen igår... Han fixar mat åt oss på lördag! Bra väl?! =)

2009-04-05 @ 10:48:13
Postat av: Sofia

Pappas jansson, det är grejer det! =)

2009-04-05 @ 13:58:04
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0