S: Långhelg

Sorry för att jag inte bloggat nåt under helgen, det har varken funnits tid eller lust.

Är i Arvika fortfarande, sov hos syrran i natt. Hon är på jobbet nu. Ska snart packa ihop mina prylar och traska bort till min mor och Eddie. Har inte sett Eddie sen i fredags! Han har det himla bra hos mamma så han har varit där hela helgen, på en liten minisemester. Vi åker hem med Mårten sen vid fyratiden.

Hur har då helgen varit? Det blev en långhelg igen precis som påsk. Var och shoppade i fredags med syster Anna och Josefin. Det blev två par skor, hårfärg, klippning och lite småkrafs som jag var i skriande behov av. Som alla vet är inte mina ekonomiska tillgångar oändliga direkt, men tack vare lön från jobbet på 820 kr ligger jag bara 1100 kr under budget. Alltså har jag 1900 kr att leva för den här månaden. Det borde gå tycker jag.
Fredag kväll kom Josefin hit på vindrickning på balkongen. Det blev fort kallt, så vi satt väl ute i ungefär 10 min, sen gick vi in. Kusinerna Bergström kom hit också, och Malin. Vi spelade lite Guitar Hero men syrrans gitarrer är inte vad de har varit så vi fick lägga ner. Sen blev det TP (min idé! =) ). Vi spelade aldrig klart för klockan drog iväg och jag skulle jobba på lördagen. Får väl dra resultatet här med fast de flesta kanske läst på Facebook: Anna och Erik hade tre tårtbitar var när vi slutade spela, och Peter och jag hade två var. Så ja, Anna vann över mig, men inte med så stor marginal som hon låtit påskina på FB!!

Jobbade på lördagen. Det var ganska lugnt i butiken, men väldigt skoj att jobba igen måste jag säga. Jag trivs som bara den när det kommer in en kund som behöver hjälp med nåt, och jag kan hjälpa till! Gillar även småpratet som blir med kunderna medan de betalar. Känns bra att jag trivs med mitt jobb. Annars hade det blivit en lååång sommar!

På lördagkvällen var jag och min syster i Ottebol på grillfest hos Anders och Sara. Vi drog in till stan vid elvatiden. Syrran skulle absolut in på tiki, men jag gick in på the Roof för att spara en hundralapp på inträdet. Det var mycket folk där inne. Kombon lön och det fina vädret på dagen gjorde nog att många gick ut!
Sov över hos en kille. Han bjöd på frukost dagen efter och sen spelade vi Guitar Hero. Trivs som bara den i hans sällskap och det känns som att han gillar mitt också, i alla fall i måttliga mängder =)  ! Han är inte den mest öppna människan direkt, och lite svår. Men jag gillar honom ändå. Det vet han om.

Igår kväll var syster och jag hos Kristian och åt pizza och såg på Wipeout och Söndagsparty. Thorsten Flinck må vara ett geni inom det han håller på med, men jag tyckte mest det var obehagligt att se honom sluddra och slänga med huvudet i tv. Han gör sig inte så bra i en intervju, men det var väl säkert därför de bjöd in honom. Varken han eller Marilyn Manson är direkt lätta att ha och göra med.

Nu ska jag packa ihop mina grejer och dra till Kastanjegatan.


Nyfärgad...
                                                                                
                                                                                                ...och nyklippt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0