S: Inte länge kvar nu!

Idag har jag jobbat dag 49 av min 53 arbetsdagar på Richardsons i sommar (obs! Siffran är inte helt tillförlitlig). Bara FYRA dagar kvar nu alltså! Jädrar va gött! Blir ännu göttigare när augustilönen kommer. Man blir inte rik av att jobba i handeln direkt, men nu har jag jobbat tre lördagar och alla vardagar på den här lönen som kommer, till skillnad från en vanlig månad då man jobbar två lördagar och har en ledig vardag. Dessutom kommer en extra fet CSN-utbetalning till veckan! Kan behövas, om inte annat skulle de få kronorna på mitt sparkonto må bra av lite sällskap.
Har också en elräkning på dryga 500 kr och kvarskatt på 854 härliga kronor att betala. Och fältkursen vi ska på nästa vecka skulle vi betala självkostnadspris för, vad nu det innebär. Och så ska ett gymkort införskaffas! Hej då slapp-Sofia! Hej träningsvärk! Kylen och frysen är tömda i lyan så en storhandling är också på sin plats. En varm jacka som det inte står Elon på vore trevligt att ha. Och höstskor. Men det viktigaste först: räkningar, skatt, skolgrejs, gymkort och mat. Kan vara bra att ha lite kosing sparat till saker senare i höst.

Som ni kanske förstått ska Moa flytta ut och Erik ska flytta in. Vet inte hur det kommer bli att bo ihop med en kille, men jag kan ju alltid hoppas att det blir mindre slöande framför dåliga tv-serier, mindre godis och mer plugg. Jag och Moa var hemska på det där godisätandet, men så svällde vi ju upp som två ballonger också. Erik har gett stränga order om att jag inte får baka massa kladdkakor hela tiden.

Bra saker med att bo ihop med Erik:
+ Han får ta bort alla äckliga spindlar, fjärilar och andra hemska kryp om de smiter in i lägenheten. Det gjorde i och för sig Moa också men Erik är längre och når bättre.
+ Han brukar ta en löprunda rätt så ofta så då kan han tvinga mig att hänga på.
+ Han kanske kan laga massa roliga nya maträtter (dock inte så troligt, han är en makaroner och köttbullar-typ)
+ Jag får förhoppningsvis större utrymme i badrumsskåpet
(han är kille, hur stor plats kan en deo och en tandborste ta??)

Nackdelar:
- Greys Anatomy på tv samtidigt som det är nån fotbollsmatch, och bara EN tv. Världskrig?? Slagsmål? Hungerstrejk?
- Jag får nog ta upp det äckliga håret ur avloppet själv för nu kommer jag vara ensam om att ha långt hår.

Fördelar att bo ihop med Moa:
+ Jag fick välja och vraka bland hennes kläder och skor, och jag hade alltid smakråd när jag provade kläder.
+ Hon förstod precis varför jag hade ett ton med krämer för kropp, fötter, ansikte och hår, sprayer, borstar, vax, parfymer, tusen hårsnoddar, hårnålar, plattång, hårfön, volymtång, locktång osv osv. Inte säker på att Erik förstår lika bra.
+ Hon tog gladeligen hand om både hennes och min tvätt. Hon manglade mina lakan. MANGLADE dem alltså. Sånt som farmor gör!
+ Jag kunde gå runt naken.
+ Hon var en hejjare på att städa badrummet. Toalettstolen städade hon utvändigt med tops!
+ Tjejsnack.

Det kommer nog gå bra det här! Kommer sakna Moa såklart. Men hon kommer och hälsar på den 4 september för att flytta ut sina saker, och den 12 september tror jag det var för att närvara vid Thereses bröllop. Och tröttnar hon på jobbandet är hon alltid välkommen tillbaks! =)



Kära universitet, på måndag ses vi igen!

Kommentarer
Postat av: helen

fan va kul hørredududu de kommer bli suuuuperbra!

vart ær du i helgen? ska t kstad, festa litt o træffa micha bla bla blaaaaa. . OM du vill m ut el fika el whatever! Hej hopp =)

2009-08-19 @ 14:25:46
URL: http://helojn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0