S: Lördagkväll

Ikväll har det varit singstarfest här hemma, med Annas nya trådlösa mikrofoner. De funkade klockrent! Vet inte om Erik någonsin fått så mycket beröm som han fick idag för sin sångröst. Det är inte alltid han vinner sin låtar, men han har ju lätt den bästa sångrösten. Det är alltid lika kul att höra honom sjunga!
Jag har hållit mig nykter idag och struntade i att bli med på bryggan när de andra gick dit. Har längtat hela veckan efter den här söndagen! Det ska bli så skönt att sova ut och vakna pigg och utvilad, och inte vara det minsta bakfull. En fylla lockade alltså inte särskilt idag. Inte Olssons Brygga heller för den delen. Samma grej varje helg. Och sist jag var där var jag aspackad. Inte bra.
Drack vin utblandat med hallonjuice hela kvällen, för sällskaps skull. Hade jag inte druckit något hade det blivit en massa diskussioner och en massa "men kom igen nu, drick! Du kan få en öl av mig!" men genom att ha ett vinglas hela kvällen slapp jag tjatet. Är garanterat likdan själv när jag dricker och någon annan är nykter. Inte lite jobbigt att höra på! Nu har jag röjt upp det västa efter festen och ska lägga mig och läsa, en lyx jag alltför sällan hinner unna mig nu eftersom jag är uppe för länge på kvällarna.

Kära syster fyller 26 år i morgon så släkten kommer vid fyra. 26 år!! Herregud, hon är ju snart 30! Vilket betyder att jag själv fyller 25 nästa år och sen vips är jag själv 30. Aj aj!
Innan kalaset ska jag träffa Josefin, blir kanske en promenad med Eddie dit. Och på måndag eller tisdag ska jag äntligen få kramas lite igen! Killen i fråga gillar inte att bli bloggad om. Alls. Inte ens om jag skriver bra saker. Vilket är synd, för det hade funnits en hel massa att skriva! =)

Nu ska jag gå en sista tur med Eddie, sedan blir det sängen med en bok.

Natti


VF-pannband, check. Pilotglasögon, check!

Kommentarer
Postat av: Chris

Nämen tänk vad härligt när du blir 30, då e jag nästan 40!

2009-08-02 @ 22:43:41
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha ja det har du rätt i!

Farmor ringde syrran idag och grattade henne. Anna klagade över att hon börjar bli gammal. "26 år, tänk på mig då, jag fyller 89!" sa hon. Ligger nåt i det, hur gammal man än blir finns det alltid de som är äldre!

2009-08-02 @ 23:26:28
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0