S: Samboproblem

Chattade med Moa förut, och hon har fått lite andra tankar gällande fortsatt plugg i höst. Hon trivs så himla bra på sitt jobb så helst skulle hon vilja fortsätta jobba där. Känns trist för mig, men jag förstår henne. Anledningen till att vi båda började plugga är ju att vi vill få jobb som vi trivs med och som vi finner meningsfullt, och har hon nu hittat ett utan att behöva låna pengar från CSN varje månad i tre och ett halvt år är ju det kanoners. Det är väl dock inte spikat än, men jag märke på henne att hon helst ville bli kvar i Stockholm. Hon skulle prata med chefen och mamsen så får jag mer info i morgon. Fortsätter hon att plugga blir jag glad för min skull, beslutar hon sig för att fortsätta jobba blir jag glad för hennes skull!

Så vad som händer med mitt boende i höst vet jag inte än, men om inte Moa ska bo med mig måste jag få en annan sambo för jag har såklart inte råd med hyran på 5465 kr själv. Inte vill jag flytta till en egen lägenhet heller, dels för att det är dyrare att bo i en etta än att dela en trea, och jag gillar att ha lite mer ytor att röra mig på. Inte bara för min skull, utan även för Eddie. Dessutom är jag rätt trött på att bo själv efter att ha gjort det i fyra år. Jag trivs med att ha nån hos mig för sällskapets skull och för att allt blir mycket roligare när man är två. Bara en sån sak som att laga mat! Lagade nästan aldrig mat när jag bodde själv, utan det blev alltid nåt snabbt och lätt på kvällen, typ knäckebröd bara så att jag klarade mig till dagen efter så jag kunde äta frukost och lunch på jobbet. Och att städa är ju bara fööör tråkigt men när man är två går ju faktiskt an.
Den svåra grejen är ju att hitta någon som jag trivs ihop med, för jag kan ju inte bo ihop med någon som jag inte klaffar med. Det ska vara en tjej som inte är allergisk och som gillar hundar, eller i alla fall min Eddie!

Även om jag får en ny sambo rätt så snabbt kommer det kännas tomt och ödsligt att bo i lägenheten själv fram tills dess. Jag har en tendens att jaga upp mig själv ibland och vi bor ju i markplan så det finns många fönster jag kan inbilla mig att någon tittar in igenom! Tur att jag har en redig vakthund som morrar och skäller så fort han hör minsta ljud. Och så ska jag lära mig att låsa dörren, något vi varit rätt dåliga på både jag och Moa. Nu är jag rätt säker på att det inte är värre att bo på Kronoparken än någon annanstans i Karlstad, det är mest min fantasi som spökar och det gör den nog vart jag än bor. Dessutom ska jag ju börja gymma och bli stark som en oxe, så eventuella inkräktare kan förvänta sig en rejäl spark i skrevet!

Nu ska jag krypa ner i sängen, har haft huvudvärk hela dagen och det blev värre nu på kvällen. Trots två treo har det inte gått över än. I morgon väntar en ny härlig arbetsdag! Stackars Janne kommer tillbaks från semestern, tror han fick tre regnfria semesterdagar i år jämfört med bara två i fjol. Och chefen börjar också jobba i morrn, vilket betyder att jag nu slipper leka att jag är chef och sköta alla beställningar och pappersjobb. Jobbar bara fem dagar till veckan, skönt!

Natti natti


Jag och Moa
(Få inte dåligt samvete nu Moa, bara för att jag vältrar mig i minnen om vår tid som sambos!)

Kommentarer
Postat av: Chris

Oj vilken nyhet! Vi håller väl tummarna för att hon får jobba kvar? Fast det kommer bli väldigt tomt utan liten Moa...

2009-08-03 @ 13:41:45
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja det kommer bli tomt som bara den!

2009-08-05 @ 19:07:24
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0