S: Jullov!

Nu har jag jullov, det var några år sen sist. Det kändes härligt glädjerusigt när klockan äntligen slog 15.00 och vi fick gå ut ur klassrummet! Micke kom och hämtade mig, Eddie och packningen för tre veckors Arvikaboende.
Eddie ja, den stackaren tål inte kyla speciellt bra. Efter två minuters promenad förut på lunchen började han gå på tre ben för att det var för kallt åt tassarna. Jag lyfte upp honom och värmde tassarna i handen och stackarn skakade som ett asplöv.
Nu är Eddie hos mamma på helgsemester, och i morrn åker jag och Micke till Stockholm. På agendan står i stort sett bara middag med hans kusiner på lördag kväll, resten av tiden blir det shopping. Har några julklappar som jag ska fixa.
Igår hade vi julbord på Gitarrgatan med Josefine, Jocke och Emil. Det blev en himla lyckad tillställning! Erik gjorde Janssons med hjälp av två skalare och en skärare. Jag gjorde köttbullar med hjälp av Josefine som var en hejare på att rulla smeten. All mat blev jättegod! Tog lite bilder men hinner inte lägga upp några nu. Ska fixa när vi kommer hem.
Nu blir det lite tv och sen kvällen.
Hejs så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0