S: Uppdatering

Är datorlös och internetlös. Datorn skulle ta ungefär en vecka att laga så den borde vara klar idag eller i morrn. Internet får vi inte igång igen förrän den 15, vilket känns ganska sugigt. Har dugga på fredag igen, sista för i år och för hela delkursen! Brukar skriva ut alla powerpoint-presentationer så jag har dem på duggan men nu kan jag ju inte det. Som tur är skulle Angela skriva ut den viktigaste åt mig. I morrn kommer hon och Lovisa till mig för några timmars duggaplugg. Ska ägna en stor del av dagen idag åt att läsa kursboken så kan vi traggla järnet med kurvor, marginalkostnader och marginalnyttor i morrn. Låg och läste till klockan två i natt, det är enda gången jag har tålamod att läsa. Försöker jag på dagen blir jag bara trött och somnar, i alla fall om jag lägger mig under täcket i sängen =)

Snart jullov och det ska bli så skönt! Ska få somna ihop med min kärlek varje natt i tre veckor! Amanda kommer hem för julfirande med familjen så henne ska jag träffa. Vet inte hur mycket jag får jobba än men ska ta ett snack med chiefen på fredag. Har två skolarbeten att göra under lovet, en individuell och ett projektarbete. Vill helst skriva om något som har med rättvisemärkning att göra, vi ska diskutera i morrn.

Till helgen ska jag till mamsen och rulla köttbullar inför jul. Skulle även kunna baka lite kakor, för det är tydligen en mycket viktig tradition att ha exakt samma kakor till julfikat varje år. Ska även en tur på stan för att inhandla en julklapp till min kära. Har nog alla klappar klara för mig, nu återstår bara att köpa dem. Vi har gjort en deal i år, jag, syrran och kusinerna. I stället för att vi köper klappar till varann och bara byter pengar med varann ska vi själva köpa det vi vill ha och lägga under granen. Kanon! Då kan jag utan dåligt samvete ägna större delen av Stockholmsturen åt att shoppa åt mig själv! :D

Måste önska Christin lycka till, hon är på sjukhuset och blev igångsatt igår så hon kanske håller på och klämmer ut lilla Maja nu i skrivande stund! Hoppas allt går bra. Förlossning, uuuhhhhhhh! Är inte avundsjuk på jobbet som måste göras för att få ut den lilla.

Nu ska jag lämna bibblan och de kuksega datorerna och gå hem till Eddie och min goda matlåda i kylen. Glömde bort att gå ut med Eddie i morse! Kom på det precis när jag skulle gå till uni så jag skyndade ut med honom i en minut så han hann kissa. Ska gottgöra honom med en långpromenad.

Hejs så länge

Kommentarer
Postat av: Josefine

Antar att det inte blir någon lunch för oss imorgon då.. Eller jag kanske kan kika förbi hos dig? Tråkigt att sitta själv i skolan och äta.. Hör av dig! Lägg dessutom märke till att jag skaffat mig en ny blogg :)

2009-12-09 @ 14:14:15
URL: http://jbeach.blogg.se/
Postat av: anna

hejsvejs!

vart ska du fira julen?

2009-12-10 @ 15:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0