Första maträtten

Moa ska äta medhavd lunch på skolan i morgon. Det finns knappast något i cafeterien som uppfyller kraven på inga kolhydrater. 
Fann lite recept i mammas Tara-tidning och där fanns recept på en sallad.
 



Geggan i skålen består av majonnäs, 34 % creme fraiche, seller, rädisor och gurka. Det skulle vara 150 gram skinka (Moa tog hälften för det var så himla mycket med 150 g).




Så här mumsigt blev resultatet! Märk väl de hackade mandlarna på toppen. (Det stod nötter men eftersom vi är studenter med en begränsad budget och vi redan hade mandel hemma blev det mandel. Man tager vad man haver, som någon vis människa en gång sa. Det var inte Kajsa Varg)

Kommentarer
Postat av: Annapajen

Ser inte allt för tokigt ut det där! Men mandeln skulle jag nog ha skippat eller tagit bredvid =)

2009-02-01 @ 21:19:07
Postat av: Kristian

Två student-skor =) hihi...



ja det ser ju gott ut iaf men jag vill ha bilder på blomkålsmoset med smör och grädde i!!! give it to me :P

2009-02-01 @ 21:23:38
Postat av: Sofia

Anna: Ja skinka och mandel är ju en ny spännande kombo som jag tror ingen provat förut...Moa får skriva ett spännande inlägg om hur det smakade i morrn!

Och Kristian: Bild på blomkålsmos kommer såklart! Fast på min älskade affär konsum kostade blomkålen 60 kr kilot, så vi väntar med att inhandla denna underbara grönsak.

2009-02-01 @ 23:54:44
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0