Har lärt mig nåt nytt idag

Idag har jag lärt mig lite olika skatteregler för att få skjuta upp skatten i aktiebolag. Fick världens huvudvärk när jag äntligen blev utsläppt i friheten igen vid fyratiden. Blir inga hemmastudier idag, för jag orkar inte. Fast jag måste skriva lite på grupparbetet, men det kan kanske hinnas med i morgon förmiddag.

Har även lärt mig lite Hagförska idag. Vi sitter i cafeterian på lunchen och äter våra medhavda matlådor. Det är jag, Josefin och två kompisar till henne. Alla är från Hagfors utom jag. Vi började diskutera mat, matlagning och bakning och sånt. Jag frågade Josefin om hon hade ätit nån viss maträtt nån gång, och jag säger ju "åte", alltså:
  - Har du åte det här nån gång?
Josefin skrattar och säger:
  - Haha! Säger du åte, det heter ju äät!

Kommentarer
Postat av: Annapajen

Nu vill jag ha inlägg med bilder! Detta ser tråkigt ur hörrni! Och förresten.. Woho! snart är det fest =)

2009-02-23 @ 20:13:55
Postat av: Chrillan

Wohoo! Fest!!!

2009-02-23 @ 21:33:48
Postat av: Sofia

Wohoo!! Fest!!!



Okej syster, bilder kommer.

2009-02-23 @ 22:17:20
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0