Jag är en riktig mästerkock ibland!

Broccoligratäng med kassler och bacon.


Fann ett recept på nätet som jag modifierade lite. Förvällde broccolin i nångra minuter, och stekte bacon i sitt eget fett och slängde ner kasslern också så att den skulle ta smak. Sen blandade jag det i en form och hällde på en sås gjord av creme fraiche, grekisk yoghurt, riven ost och en skvätt fond. Saltade inte eftersom bacon är ganska salt redan. Jävlar vad gött det blev! Moas kommentarer var (här kommer ett litet urval av dem) "åh va gott" "10 poäng" "äntligen riktig mat". Vi åt oss mätta och gjorde tre matlådor av det som blev över. Perry väl!

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Vad duktig och påhittig du är!!!! Kram på dig

2009-02-10 @ 19:00:57
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fann det på internet, så såå påhittig är jag inte!

2009-02-10 @ 23:13:15
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0