Kvällslektyr

Har lagt på mig vanan (eller ovanan, beror på när jag lägger mig och när jag ska gå upp dagen efter) att alltid läsa minst en halvtimme innan jag somnar. Det spelar ingen roll om klockan är halv två på natten och jag ska upp tidigt, jag måste läsa lite för att kunna slappna av och somna. Har senaste året plöjt igenom över 30 böcker (ja, jag är singel och har inget liv). T ex Khaled Hosseinis fantastiska böcker Flyga Drake och Tusen Strålande Solar. De är några av de bästa jag läst.

I alla fall, min sambo Moa har en hel bokhylla med böcker som jag nu kan välja och vraka ur! Läste igår ut Veronika bestämmer sig för att dö av Paul Coelho. Veronika är 24 år och bestämmer sig för att ta sitt liv, för hon har inget att leva för. Hon vaknar upp på ett metalsjukhus där de berättar för henne att hennes hjärta blev skadat under självmordsförsöket och att hon bara har en vecka kvar att leva. En himla bra bok med ett budskap. Vi ska alla dö en dag, så varför inte leva livet till fullo medan vi kan, i stället för att hålla oss inom ramarna bara för att alla andra gör det? Paul Coelho har även skrivit den lite mer kända boken Alkemisten, en bok som sålt mer än 30 miljoner ex i 156 länder. Den ska jag börja på ikväll. Är ledig i morrn så jag kan läsa hela natten om jag vill! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0