Mästerkocken stött i farta!

Var så himla sugen på pasta med kyckling. Fick jättegod mat av Josefin i fredags, det var kyckling, feta och körsbärstomater och oregano. Ville göra samma men hade ju inte allt hemma. Det blev kyckling med purjolök, basilika och tomater i stället. Och spiralpasta i stället för tagliatelle. Måste skryta lite igen: det blev så himla gott!!




Lite fetaost hade varit pricken över i, men jag tog vanlig ost och tärnade den smått.



Nu är vi mätta och belåtna. Medan jag lagade mat dammsög Moa. Nu har vi det så fint här hemma! =) Blir nog inga värre ansträngande aktiviteter ikväll. Båda känner oss lite slöa och typ fördummade idag (Moa tycker det känns som att hon har bomull i i stället för hjärna). Jag tror det beror på alkoholen vi fått i oss i helgen, men Moa tror vi börjar bli sjuka på riktigt.
Kl nio i kväll blir det endera The Island eller CSI. Jag röstar på CSI, nog för att jag gillar Scarlett Johanson men när handlingen utspelar sig år 2019...neeeej.  På onsdag börjar världens bästa tv-serie igen! Greys anatomy!!!


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Önskar jag vore hälften så duktig som dig med maten, verkligen.....

2009-02-16 @ 17:55:01
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: stefan

Ni borde börja konkurrera med alla diverse pizzerior och andra matställen som finns på kronoparken... Sofias och Moas Körvbur kanske vore nått? köpa er en gammal husvagn och åka runt med. Tror det skulle gå suberb!

2009-02-16 @ 21:10:13
Postat av: Sofia

Mamma: tack så mycket.

Stefan: Vilken bra idé! Vi kan ju stå utanför universitetet och erbjuda mina kulinariska läckerheter. Köper du?

2009-02-17 @ 00:11:01
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0