Snöstorm

Jag vet inte hur ni känner men jag börjar bli liiite trött på all jävla snö som vräker ner. Inte har de plogat på Gitarrgatan heller. Eddie är lycklig som ett barn när han skuttar runt och begraver huvudet i snön. Moa och jag är olyckliga som två Guantanamo-fångar.

Snöovädret inbjuder inte till några värre utomhusaktiviteter. Däremot inbjuder det till att ligga i soffan under täcket och se på tv!!! DET ska jag göra ikväll. Moa ska på nördkväll (hennes ord) hos Christin. De är båda helt frälsta i 1700-tals kostymdrama-filmer, tänk Jane Austen, Brontë och sån där dynga. Så hon ska ut och pulsa i snön ända bort till Flöjtgatan. Och jag ska stanna hemma och ha myskväll med mig själv! Känner mig nästan lite sjuk, lite frusen och ont i kroppen. Förkyld börjar jag bli också, för tjugofemte gången den här månaden. Det blir liksom aldrig nåt riktigt, det bryter inte ut. Vilket gör att jag känner mig mer eller mindre förkyld hela tiden. Nu är det mer förkyld. Därför ska det bli skönt med en stilla kväll med tv:n och Eddie som enda sällskap.

Kommentarer
Postat av: Chrillan

Efter 3,5 timme lååångsam BBC-serie om engelsk medel/överklass gav Moa upp och pulsade hem. Då hade jag somnat ett antal gånger i soffan och misstänker att hon ledsnade på att väcka mig... ;)Nu ska jag se den resterande 1,5 timmen och äta överbliven pizza från igår! Livet är härligt!

2009-02-22 @ 11:02:34
Postat av: Moa

Jag undrar hur filmen slutade...blev Molly gift blev hon lycklig... vad hände med pappan, styvmorsan, samt systern? Detta är frågor jag antagligen aldrig kommer få svar på.

2009-02-22 @ 15:29:35
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Du har ju min nyckel! Bara att knata hit o kolla på slutet när du vill! Det var rafflande vill jag lova ;)

2009-02-22 @ 16:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0