Lite bilder

Har inte lagt upp så mycket bilder senaste tiden. Förlåt kära läsare. Jag vet att speciellt min syster uttryckt sin stora glädje över alla fina, proffsiga bilder. Så här kommer det några.




Dagens middag. Strömming = gott och billigt. Kan det bli bättre? Hade persilja mellan idag, det hade jag inte sist. Potatismos = gott som fan. Inte så nyttigt, men av moset som blir över kan man steka potatisplättar. Man blandar i ett ägg, lite potatismjöl och muskot. Stekes och äts med sylt, helst lingon. Mmmmm!! Farmors recept. I love it.


Strömming och riktigt mos


Gårdagens kvällsmat. Moa var sugen på rostat bröd. Det hade vi inget, eller faktum var att vi inte hade nåt bröd alls. Det enda vi hade i kylen var en ostskalk, lite bregott och sylt. Och jordnötssmör! Vet ni hur gott det är med rostat bröd med jordnötssmör och jordgubbssylt?? Idiotförklarade min syster när hon talade om att hon gillade det. Men sen tog jag en tugga, och var fast. För evigt. Men i alla fall, eftersom vi inte hade rostbröd gjorde jag scones. Det gick ner det med.


Scones med ost och jordnötssmör och jordgubbssylt. Och oboy!



I går kväll hade jag äntligen piggnat till, efter mitt sömnmaraton på en sisådär 15 timmar. Satt vid datorn och pluggade (eller nej, facebookade men det låter inte lika seriöst). Kommer in i vardagsrummet och möts av denna syn.


Moa, helt utslagen.


Eddie var också sleten. Undrar hur han kan sova så, det ser inte speciellt bekvämt ut.




Kommentarer
Postat av: Mammsen

Eddie njuter, det syns på långt håll ju.....hm,hm nu kom Eddiekänslorna igen!!

2009-02-17 @ 21:03:24
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Han gillar vår soffa! =)

2009-02-17 @ 23:22:06
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Moa

Det är inte lätt och bli gammal man kan inte roa sig hela nätterna längre utan och bli helt slut... Det var nog bättre förr

2009-02-17 @ 23:45:46
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0