Middag

Kom hem halv fyra idag efter en tur till Konsum på hemvägen, lagomt sleten i kroppen. Moa låg och frös i soffan och orkade knappt röra sig när jag kom hem! Stackarn. Jag var tung i huvudet. Och båda hade hjärtklappning.
I alla fall, jag fyllde på vårt yoghurtförråd, och köpte mozzarella bara för att det är gott, och brieost. Görgött med valnötter till! Köpte även ett vitkålshuvud. DET är billig mat! 15 kr för ett trekilos huvud. Det är ju mat för en hel armé.

Dagens middag blev quorn i jordnötssås och strimlad vitkål. Det var sååå gött! Vitkål ska det  bli mycket mera av. Det var så gott att ha något hårt att tugga på till allt det feta.



Quorn, grädde, creme fraiche, en klick jordnötssmör och paprika. Hade oxå i kycklingfond, sambal oelek, pressad lime och peppar.

Vitkålen strimlade jag och stekte i pannan med smör på hög värme. Vi ville ha den krispig, inte mjuk och sladdrig a´la kålpudding. Kryddade med ingefära, koriander, salt, peppar och lite gurkmeja för färgens skull.



Ta daaa! Mycket smarrigt. Kål is my new best friend. Quornröran var fet så in i helvete men det mättade bra =) Jordnötssmör är väl inte helt godkänt som LCHF ingrediens då den består av 15 % kolhydrater, och gränser för vad man "får" äta ligger på 10%. Efter maten mådde vi mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0