Varde ljus, och det vart ljus

Nu är Moas päron här på besök. De hade med sig en hel kasse full med mat åt oss! Vi plockade andäktigt upp kycklingfilé, en hel ost, fem kexchoklad, 2 liter färskpressad apelsinjuice, en påse ris, bröd...Det var bättre än julafton!! =)

Pappa Moa har hjälpt oss få upp min fina lampa som jag köpte i Venedig för typ två tre år sedan. Äntligen fick jag användning för den! Vi (eller vi och vi, det var pappa Moa) satte upp den i hallen. Glödlampan som är i är lite väl svag, så det är värsta dämpade porrbelysningen i hallen nu. Det ska inhandlas en starkare lampa på onsdag. Lampan som satt i hallen förut satte jag upp i första hallen. Nu har vi ljus även där!! Vi som blivit vana att gå in i en beckmörk hall och trevande känna oss fram till ljusknappen inne i kapprummet.

Har bakat bröd igen också. De blev inte lika fina som sist så ni får ingen bild. Men smaken var helt okej! Hade i hasselnötter i degen idag, eftersom skit-konsum inte har valnötter i storpack. Blev gott det med!

Nu färgar jag håret. Som en natural råttfärg färgad till brunett ser man lätt gråhårig ut när håret börjar växa ut. Sitter med färg-klet i håret as we speak.

Nu blir det Bridget Jones, eller han jag tycker gör hela filmen klart sevärd: Colin Firth. Honom ska jag gifta mig med i nästa liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0