S: Fisketur med pappsen

Precis som rubriken antyder har jag och pappa varit ute på sjön och fiskat. I Mjögsjön, sjöarnas sjö, sjön med stort S, min favvosjö helt enkelt! MIN sjö, vilket jag påpekade för Glenn (min pojkvän för en massa år sen) när vi fiskade i hans sjö i Årjäng och det gick mindre bra för mig. Han retade mig för att jag inte fick en endaste liten mört, och då sa jag att i MIN sjö minsann, där får jag ALLTID fisk! Och det fick jag även idag! Fick runt tio stycken, två på kastspö och resten på metspö. Pappa fick lika många.

Fiskade asmycket i mina yngre dagar (alltså från 15 års ålder till 20 ungefär). Älskade att köpa nya färgglada drag och wobbler lika mycket som jag gillar att köpa klänningar idag. Spenderade en stor del av mitt livs första lön som 16-åring på Tallskottens fiskeavdelning. Hade farfars gamla låda och tillhörande stenåldersdrag först. Fick en superfin draglåda i födelsedagspresent när jag fyllde 16. Nu har jag en riktigt fin samling drag! Farfars kastspö fick jag också ta över och det har jag behållt och använder förtfarande. Har aldrig haft en tanke på att köpa nytt. Det är sådär härligt retro med en gammal Abu 170 knapprulle. Mycket smidigare än dessa avancerade, moderna rullar som alla andra har!

Min kropp är inte van frisk luft längre känner jag, satan i gatan vad trött man blir efter några timmar på sjön! Blir en tidig kväll. En ny sexdagars arbetsvecka i morrn, helt utan chefer, hehehe... Vi kommer vara fyra säljare endast, och jag har fått i uppdrag att sköta pappersjobbet och beställningarna. Hoppas det blir lugnt så kan sköta det, för jag har väldigt svårt för att sitta på kontoret när det är kö vid kassan.

Bjuder på lite fiskebilder!


Pappsen med en firrarna jag fick på kastspö när vi rodde drag.


Solen tittade fram.


Medan pappa hackade fram mask plockade jag smultron.
Smultron är ju typ hundra gånger godare än jordgubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0