S: Plugg!!

Så sitter man här, söndag kväll och snart dags att sova. En ny sexdagars arbetsvecka väntar och jag kan erkänna att jag inte precis är thrilled som Jonas skulle säga. Men, en kollega kommer tillbaks från sin semester så vi blir fyra säljare i stället för tre som vi var denna veckan. Alltid nåt.

Har glömt att blogga om en rolig grej!!! Jag har fått antagningsbesked och jag kom in på miljövetenskap och har tackat ja!!! Är så himla nöjd!! Har skrivit ut alla papper som finns ute på kau.se redan och det verkar mycket lovande! Himla bra upplägg, för en person med dålig självdiciplin som mig. Varannan fredag ska vi ha ett mindre prov på det vi lärt oss de senaste två veckorna. Det är ju GULD!!! Då kommer jag lära mig saker under hela kursens gång i stället för att panikplugga allt på tre dagar innan tentan. Jag må vara lite slapp när det gäller hemstudier, men är det något jag vägrar göra bort mig på så är det ett prov! Jag kommer vara jätteduktig och plugga lydigt HELA TIDEN!!

Dessutom ska vi på en fältkurs redan första veckan. Hela klassen (45 stycken är vi, för första gången är det fullt på programmet. Det är oxå en asbra grej, var lite rädd att jag skulle hamna i en klass med bara sju åtta elever) ska åka på en bussresa upp mot norra Värmland. Vi ska kolla in Hagfors järnverk, Stöllet, Strängforsen, Ekshärad och en massa andra platser. Vi ska övernatta i campingstugor två nätter. Det kommer bli så kul!!! Gissar att min nya klass kommer ha tusen gånger bättre sammanhållning efter den resan än min förra klass hade efter en hel termin (vilket kanske inte är så svårt, med tanke på att jag fortfarande sista veckan av terminen såg människor i föreläsningssalarna som jag aldrig sett förut, och undrade om de verkligen gick i min klass).
Kommer sakna Josefine dock. Vi pluggade så bra tillsammans, oftast i alla fall! Och om vi inte fick nåt plugg gjort hade vi i alla fall alltid roligt. Men vi går fortfarande på samma uni båda två så vi får klämma in massa fika och luncher ihop, hör du det Josefine!!

Det är flera jag känner som ska börja plugga till hösten, sköj sköj!! Lasse Modh ska också läsa miljö så jag har en kändis i klassen redan från början. Och Micke kickade ass med alla 950 sökande på socionomprogrammet och knep en av de åtta platser som fanns för de som gjort högskoleprovet. Mycket duktigt! Kristian har också kommit in, på Vård och stödsamordnare, men han är inte helt säker på vad han ska göra än. Och Erik, min och Moas kanske framtida sambo, kom in på första kursen på personal och arbetsliv. Han har fortfarande inte bestämt sig om han ska läsa. Tycker det vore sköj, för då får vi en anledning att skaffa oss en större lägenhet, en fyra på samma gata som vi bor nu, med två våningar, tre sovrum, två badrum, två vardagsrum och TVÅ uteplatser!! För mindre pengar per skalle än vi betalar nu!



Känner på mig att den här hösten kommer bli helt kanoners!!


Kommentarer
Postat av: Chrillan

Grattis! Ska erkänna att jag är lite, lite avundsjuk på er som får plugga... Fast våren -10 e jag tillbaka på uni om allt går bra!

2009-07-13 @ 12:24:13
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tar emot att säga det, men Grattis :) Vill ju ha dig kvar på ekonomprogrammet men jag ska inte vara självisk. Vet ju att miljö är det du vill läsa. Så ni ska till Hagfors järnverk? :) Om du vill kan du ju få en exklusiv rundtur i hagfors. Hagfors är ju en plats som alla någon gång MÅSTE besöka, är ju så vackert där :) haha.

2009-07-13 @ 14:28:54
URL: http://josefinestrand.blogg.se/
Postat av: Sofia

Christin: Tack! Du kan ju få göra mina läxor under hösten om det känns bättre! =)



Josefine: Ja miljö känns hur spännande som helst, medan nationalekonomi inte väcker nåt större begär hos mig. Vet att jag valt helt rätt!

Jajjemänn vi ska till Hagfors! Det är det jag ser fram emot mest med hela kursen faktiskt! ;)

2009-07-13 @ 20:09:55
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det här verkar positivt för dig. Med din vilja, energi och intresse för detta ämne, så borde det gå med glans....kramizar från modern

2009-07-13 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0