M: Dagens ungdom

Jag är mållös.
Jag vet inte vad jag ska säga.
Jag satt på tunnelbanan på väg hem
Mittemot mig sitter en liten tjej, typ 9-10 år
Men hon är mycket hippare och coolare än
mig, det säger ju inte så mycket men ändå.

Jag tänkte inte på henne så väldigt mycket först
men sen tar upp telefonen och ringer till nån
Hon ska tydligen träffa någon men vet inte vart än.
Men grejen var att hon lät som om hon var typ 30 år 
och skulle boka ett möte med en viktig kund. 

Sen började hon plocka ur sin väska
(med väldigt tjusiga naglar)
på ett konstigt pimpernett sett.

När jag var i den åldern tyckte jag att
My little pony was the shit, men tydligen
så ska man nu vara 30 år redan på lågstadiet.

Jag vill men att det var bättre förr









 

Kommentarer
Postat av: Hoppppppla

Helt rätt.. håller helt med.... fantastiskt........ helt mållös... Måste va för att du tog dessa ord ur min mun... Grrymmmt jobbat... Jätte bra helt enkelt!

2009-06-21 @ 11:14:50
URL: http://floriin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0