M: Tisdag

För en tråkig dag. Jag har ingenting och göra, mamma tycker att jag ska städa balkongen men det lockar inte direkt. Jag tycker den ser fin ut som den är men mamma påstår att den inte är det. Den ska sopas och torkas och vad det nu var. Det här är inget mamma skulle bry sig om annars men nu försöker hon få den uthyrd så hon slipper ha två lgh i augusti. Så jag får väl vara en god dotter och göra som hon säger.

Jag har varit ett duktigt barnbran och pratat med farmor i säkert en halvtimme, vi utbytte sjukdommar, farmor vann som vanligt. Jag beklagade mig över våran tomma lgh i Karlstad som står och kostar pengar farmor kontrar med deras hus på "landet" (landet= Tierp) och att dom börjar bli gamla och snart kanse inte orkar med det längre. Det är bäst får dom att dom har kvar det för det är det enda av min barndom som fortfarande är intakt, det är fantastiskt att komma dit, allt har sett likandant ut i säkert 20 år.

Over and out




Mitt (och alla andras rum, a.k.a, gästrum, a.k.a faster Maries rum) rum hos farmor och farfar.
Modernt eller hur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0