S: Födelsedag

Idag fyller jag år. 24 bast. Känns lite löjligt att ha åldersnoja redan nu, det finns ju faktiskt en hel del människor som är 50, 60 och 70 år äldre än mig. Men ändå! Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag känner mig inte ett dugg vuxnare eller mognare än när jag var 21. Tror snarare jag går bakåt i utvecklingen! När jag var 21 hade jag förhållande sen ett och ett halvt år, egen lägenhet och heltidsjobb. Idag sitter jag i skolbänken, har sommarlov för första gången på sex år, ska sommarjobba, är singel och bor i syrrans vardagsrum.

Eftersom jag hade mitt kalas i lördags redan känns det inte värst speciellt idag. Detta är nog den ofödelsedagigaste födelsedagen jag någonsin haft. Tänk när man var typ tio år och räknade ner till födelsedagen två månader före! Nu har jag inte ens tänk på att jag fyller år, för de senaste tre veckorna har bara gått åt till skolarbete och tentaångest. I lördags när jag och syrran grejade och bakade slog det mig att jag skulle ha kalas. Det hade varit så mycket med plugg och flytt att jag inte tänkte på varför mina släktingar skulle komma!

Eftersom jag inte bloggat på ett tag får ni se lite bilder som sammanfattar min helg här:


Jag gjorde kladdkakor med dumle i.


Syrran bakade muffins med godsaker i och daim på toppen. Dessa framkallade många gapskatt hos mig...


Jag kollar på bull-tv.


Muffinsarna var jättefina när vi tog ut dem ur ugnen, men direkt började de fina toppiga muffinsen sjunka ihop...tills de såg ut såhär! Helt insjunkna!! Jag skrattade så jag höll på att dö. De var helt råa i mitten. Smeten är ju himla god så de var jättegoda ändå. Men inte så vackra!



Klart för kalas.


Fick ett kallt och hårt paket av morfar...två paket älgfärs!! Precis vad jag behövde!!!!



Fick lotter, presentkort på Kicks av kusin Ida och ett stort paket som hela släkten lagt ihop till...hmmm, undrar vart det kan vara köpt?? Det var en superfin, dyr och cool mobiltelefon, också precis vad jag behövde!! Den kan allt och lite till. Tack släkten!! Och tack Anna som organiserade hela grejen och valde ut vilken modell jag skulle få. Nämnde jag att den är vit med blommor och fjärilar på?? Och att den har stegräknare, facebook och youtube, och en massa annat livsnödvändigt!!


På kvällen kom mina älskade brudar som jag inte sett på så länge! Förutom Lollo, Charlotta och Amanda kom även Josefin och Viktor. En lugn kväll för min del men trevlig. Mådde tusen gånger bättre igår än vad jag gjorde förra söndagen!



Kommentarer
Postat av: Sofia

GRATTIS!!

2009-06-08 @ 14:06:28
URL: http://sofiaericsons.blogg.se/
Postat av: Emma

Grattis på födelsedagen!!

2009-06-08 @ 18:27:37
Postat av: Chrillan

Grattis! Kolla in min blogg!

2009-06-08 @ 19:30:55
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Sofia, Emma och ett speciellt tack till Christin som bloggat ett grattis till mig idag!!

2009-06-08 @ 21:40:04
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0