S: Första arbetsdagen sedan 13 januari

Så var man inne i ekorrhjulet igen. Konstigt hur snabbt man kommer in i jobbet igen! Men det har faktiskt varit riktigt roligt att jobba idag. Har saknat mina arbetskamrater, lunchen och fikapauserna. Trivs som fisken i vattnet när jag får hjälpa folk med deras små och stora problem! Idag har jag sålt några diskmaskiner, en spis, en kylfrys, snackat vinkylskåp på engelska med en tysk, snackat kiss och bajs med två potentiella separettkunder...ingen dag är den andra lik!! Dagen flög i väg. Härligt. Har dock lite ont i fötterna.

Sov asdåligt inatt, känns som jag bara halvslumrat hela natten. Kan ha varit jobbångest kanske. Gick upp kl sju och gjorde scones till min och syrrans lyxfrukost. Det kom två grabbar från Peab som skulle byta fönster i lägenheten så vi vågade inte ligga kvar i sängen. Eddie sprang hela tiden fram till han stackaren som var på insidan och visade upp sina leksaker, åt skräp som trillat ner på golvet, och skällde på han i skyliften på utsidan fönstret. Syrran körde mig och Eddie till mammas place halv nio när hon drog till jobbet, hade ingen lust att sitta här och uggla medan de två grejade. Jag fick sitta och uggla i lugn och ro hemma hos mamma i stället en stund innan jag drog ner till Richardsons.

Känner redan nu att det inte kommer bli så mycket bloggande för mig under sommaren, inte under veckorna när jag jobbar i alla fall. Gör ju liksom inget mer än jobbar på hela dagen, och även om jag är en ganska fantasifull skrivare finns det gränser för hur mycket jag kan snitsa till en text om en helt vanlig arbetsdag. Dessutom är man ju lite sleten när man kommer hem.

Oj oj, tiden flyger iväg! Dags att börja med maten, syster kommer hem om 20 min.

Hejs

Kommentarer
Postat av: Josefine Strand

Ojoj, du har att en snäll syster du. Tänk om jag kunde få sånna saker av någon av mina systrar. Men det är nog bra ändå, om jag skulle få det skulle jag nog dö av chocken :)

Duktig du är och är uppe så tidigt och ändå orkar baka scones. Tummen upp till Sofia!

2009-06-15 @ 21:35:45
URL: http://josefinestrand.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hon är allt bra att ha ibland ska du veta! =)

Kan inte bidra så mycket ekonomiskt till hushållet än så jag får bidra med diverse hemarbete och matlagning. Hon gillar mina scones så det fick bli det idag! Går skitfort att göra, typ 5 min och sen 15 min i ugnen. Perfa!

2009-06-15 @ 22:50:58
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0