S: Grått och trist

Idag är det onsdag och halva mitt sommarlov har gått. Inte direkt nåt bouleväder idag! Blev så till mig igår över kameran och jackan igår att jag glömde tala om att jag spelade boule med Kristian, Lasse och Jocke. Jag och Kristian var i samma lag, och han gav mig lite tips innan de andra två dök upp. Blev så förvånad när vi spelade, för jag var rätt bra!! Men jag brukar ha nybörjartur, sen går det bara utför och jag blir sämre och sämre för varje gång. Som när jag bowlade en del i trean på gymnasiet, jag var skitbra i början men sen blev jag bara sämre och sämre! Vi losade matchen igår trots mitt lysande spel, men det var skoj i alla fall, hoppas det hinns med nåt mer innan veckan är slut!

Idag är syrran ledig så dagen har hittills ägnats åt tvätt. Vi ska även ner en tur på stan, syrran vill klämma på nya LG Arena om den har kommit in på Telia, och jag ska på Kicks och bränna presentkort. I helgen blev jag sugen på att bli blond igen, bara över sommaren, men nu har jag ångrat mig. Köper nog en förpackning mörkbrun färg för att få bort min 1 cm långa utväxt. Luggen är aslång också, kanske kan få syrran att klippa den, annars kostar det bara 50 kr att få den klippt hos frisör har jag hört.

Idag ska vi även storhandla, studentstyle hoppas jag, för det blir fan så mycket billigare. Inte precis nyss vi fått lön nu men, det är ju bra om vi köper på oss typ allt vi ska äta tills vi får nästa lön. Mycket billigare än att småhandla varje dag! Ska försöka få ut syrran lite dyra vanor, som att köpa sån där squeezysylt. Svindyrt ju! Mycket billigare med vanlig burksylt. Men Anna är en tjej med mycket bestämda vanor och rutiner, så det kanske är mission impossible...vi får se hur ovänner vi blir när vi står där bland hyllorna på affären, och jag vill lägga i billiga varor och Anna vill ha det hon alltid brukar köpa!



Onödigt dyrt enligt mig. Bästa sylten enligt Anna.

Kommentarer
Postat av: Chrillan

Den har vi oxå! Inte för smakens skull, utan för att Stefan hatar att stoppa ner skeden i syltburken flera gånger. Han tror att det samlas bakterier i burken. Samma sak med allt i storpack - oliver, smör, saltgurka mm. Om man skulle dubbeldoppa tror jag att han skulle dö av hjärtattack. Jag älskar honom.

2009-06-10 @ 15:41:45
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Syrran vill inte ha hela bitar i sin sylt, så det är därför hon köper den. Det blev en kompromiss, ICA:s squeezy i stälelt för Bob!

Har aldrig tänkt på det där med bakterier, det borde ju inte bli det om man nu inte slickar på skeden innan man sätter ner den i burken igen. Men double dipping i dipskålen med chips som man bitit i, det blir bakterier har jag hört!

2009-06-10 @ 20:36:46
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0