S: Långhelg!

Kära helg efter en arbetsvecka, som jag har saknat dig!

Eftersom jag är Richardsons största gottegris tog jag på mig uppgiften att fixa eftermiddagsfika. Gick över till Ica och trängdes med halva Arvikas befolkning i tjugo minuter, och köpte marängtårtbottnar, vaniljvisp, daim och jordgubbar. På arbetstid såklart. Vispade vaniljvisp, snoppade (haha, vilket roligt ord!!!) jordgubbar och slängde ihop en tårta. På arbetstid. Sedan fikade jag och Maria. På arbetstid! =) Här ser ni denna vackra skapelse:


Gött var det! Det kan Anna intyga för hon kom in på jobbet fem minuter innan stängning och fick sig en bit.


I kväll har vi och Kristian käkat tacos och sett på tv. Meningen var att det skulle bli filmvisning också, filmen Superbad på min begäran, men syster fick plötsligt djävulskt ont i magen och fick lägga sig och vila. Hon var helt blek i ansiktet, vit på läpparna och kallsvettades. Nu mår hon bättre, men har gått och lagt sig för att vara piggare och fit for fight i morrn. Vi avbröt filmkvällen och Kristian gick hem till sig.

Har ni sett vad det ska bli för väder till veckan?? Om inte, kolla in här. Jävlar vad jag är avundsjuk och bitter. Medan syster, Kristian och Jonas roar sig kungligt och säkert steker sig i solen kommer jag stå innanför en kassadisk och svettas, blek som en alvedon. Men, när jag är färdigutbildad och har fått jobb (om en sisådär 3 år), DÅ ska jag också ha semester igen! Och tjäna fett mycket mer än er!!

I morrn blir det midsommarfest hos Peter, med Erik, Camilla och Sara och kanske nån mer. Kommer nog ta det ganska lugnt tror jag, lägger mer krut på Backyard Babies på lördag. Jag ska fixa en fördrink till alla i morrn tänkte jag! Fann ett recept i Leilas kokbok, på en mousserande hallondrink. Man mixar två matskedar hallonsorbet med lite bubbligt vin eller champagne, jag ska ta en flaska spansk Cava som jag fick av tjejerna i födelsedagspresent. Häll upp i champagneglas och fyll på med bubbel ända upp. Visst låter det gott!



Nu ska jag glo lite mer på tv, sen blir det sängen. Är otroligt trött så det ska bli skönt att sova länge i morrn!

Fridens liljor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0