S: Lycka är ett eget rum!

Pappsen med sambo var ju här förut och firade mig. Fick en vinflaska, precis vad jag behövde! =) Han hade med sig en viksäng från 1980-talet som nu ska bli min sovplats i sommar. Syrrans soffa är jätteskön och bred, men det ska bli skönt att slippa bädda varje kväll och obädda varje morgon (läs: förmiddag) när jag går upp. Sängen är ganska mjuk i fjädrarna, jag ligger inte mer än 10 cm från golvet med röven men det duger. Brukar inte vara så kräsen på sovplats, jag brukar vänja mig och tycka att de mest stenhårda sängar är sköna efter ett tag. Hela min uppväxt sov jag i en säng med ribbotten. Alltså hårda träplankor. Med en 10 cm madrass på. Men jag sov som en prinsessa! Och den hängmatteliknande, gnisslande tältsängen jag sov i under ett halvår som hemlös, bakom mammas soffa i hennes vardagsrum, tyckte jag  var sååå skön efter ett tag. Så med andra ord kommer jag garanterat älska denna sängen efter några nätter, även om jag är stel och har ont i hela ryggen i morrn. Man vänjer sig.

Så nu kan man nästan säga att jag har ett eget rum! Eller i alla fall en egen hörna i ett rum! Härligt!!




Eddie har provlegat och provsovit i sängen. Tio toasters var betyget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0