S: Midsommar hos Peter

Igår var vi hos Peter, vi var ett litet men glatt gäng. Eller glatt, syrran lider av ischias och har ont för att både sitta och stå, så hon stod större delen av kvällen men hon försökte hålla humöret uppe ändå. Vi drack min supergoda fördrink, lagade mat (eller kokade potatis och öppnade några sillburkar), och jag och syster fixade efterrätten. Blev så himla mätt av maten och dessert så jag orkade inte dricka nåt nämnvärt efteråt, men Peter och Erik är så underhållande att man inte ens behöver vara full för att ha roligt! Grannen Micke kom över också, med sin fina hund Tyson. Även långe förkylde Kristian kom och joinade oss, helt nykter. Vi lyssnade på musik och såg på you tube-klipp. Erik spelade Fleet Foxes för mig, så himla bra! Flerstämmig musik är inte så ofta man hör. Men bra var det! De kommer ju på festivalen och jag känner redan nu vilken höjdarspelning det kommer bli: (förhoppningsvis) ljumma sommarvindar, skön stämning, lite lagomt lullig och himlans bra musik till det!! Oj oj oj, vad jag längtar. Elva dagar kvar nu!!

Åter till midsommar, vi tog en tidig kväll för Kristian skulle åka hem vid tolv och Anna som knappt orkade gå hoppade mer än gärna på så hon slapp promenera hem. Jag följde också med, för jag var förvånansvärt trött fast jag inte gjort ett skvatt på dagen.

Här kommer lite pics:


Nylockat hår!


Supergod hallondrink som jag fixade med hjälp av en bunke, elvisp, hallonsorbet och bubbel.
 

Färskpotatis: check.


Gräddfil med gräslök: check.


Nubbe: check.


Efterrätt med jordgubbar: check.


Två glada grabbar i köket.


Jag låter ingen vaniljvisp gå till spillo.


Kristian och Peter håller på med mysko grejer under bordet.


När vi väl kom hem och jag skulle gå och lägga mig var min kudde upptagen av en liten Eddie. Tur att jag har en såpass bred säng att vi båda får plats!
 

Det var allt folk. Ikväll blir det förfest här hemma och sen bryggan. Ska hoppa i duschen så fort syster är klar. Hoppas det inte regnar sen!

Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0