S: Mycke nu

Har inte bara tentan att stressa över, nej i morgon ska jag flytta hem till syster. Vilket innebär att jag ska packa kläder för hela sommaren, hur nu det ska gå till när jag har en väska. Trodde vi hade massa sopsäckar sen flytten men icke. Datorn ska med också, skulle aldrig funka med bara syrrans, så internetberoende som vi är båda två. Och så till det minst roliga: s t ä d a lägenheten. Men det går väl fort när man väl börjar, och vi är ju två. Bara att dra på härligt aggressiv musik och köra igång.

När jag kommer till Arvika i morrn eftermiddag/kväll nångång ska jag packa upp mitt liv och stuva in det i syrrans garderober, sedan till Josefin för att sova över där. Lördag förmiddag ska det röstas i europaparlamentsvalet (mycket viktigt, glöm inte bort att rösta!!) och inhandlas ingredienser till en dumlekladdkaka som jag ska bjuda diverse släktingar på. Ska nämligen ha mitt 24-årskalas två dagar för tidigt, eftersom alla jobbar och fullkomligt skiter i mig på min riktiga födelsedag. På kvällen blir det kalas för mina vänner, fast vi blir himla få för det är tydligen inte bara jag som fyller år nu! Himla konstigt.
På kvällen Olssons brygga, och på söndag 24-årskalas hos kusin Ida i Ränkesed. Hon lär ju slå mig med hästlängder i hembakat och massa gottigheter, inte ens nån idé att försöka bräcka henne. Vi fick världens godaste daimtårta ifjol, en sån där fryst glassvariant, inte nån jävla tråkig torr tårta med sockerkaksbotten, vaniljkräm, jordgubbar och daimkulor. Klart jag kan slå henne om jag vill, tro inget annat, men jag har tyvärr inte tid att baka en massa. Det får bli Maryland Cookies och Ballerinakex, as always!


Det här tänkte jag bjuda på på lördag, gottegris som jag är:


Dumlekladdkaka! Alltså kladdkaka med Dumle i!!! Kan inte vara annat än fantastiskt gott, eller hur!?!
(Bild snodd från bloggen Matplatsen)


Funderar på hur man kan hotta upp skapelsen till något lite mer tårtliknanade. Kanske spritsa grädde på? Och ha kolasås ovanpå grädden? Eller först kolasås över hela, så att det rinner ner längs kanten, och sen vispad grädde ovanpå? Eller så gör jag två, och lägger den ena ovanpå den andra med hemkokt kolasås mellan, och grädde på toppen! Med hackad daim på. Fast jag måste nog göra två i vilket fall som helst, vore bra om det fanns nåt kvar på kvällen till mina tjejer som kommer ända från Turkiet, Köpenhamn och Uddevalla för att träffa mig! Och varann såklart. Det ska bli såååå kul att återse hela gänget!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

sv: Haha.. Ja men självklart, tänkte det ;)



dina bilder såg lite godare ut, gud va godissugen jag blev :D

2009-06-04 @ 21:40:58
URL: http://sofiaericsons.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ser fram mot tårtan, ser god och kladdig ut...

PS. Glöm inte något nu i morrn...håller alla tummar och tår, det vet du!!

Kramar från mor

2009-06-04 @ 22:15:49
Postat av: therese

anna b (ree van de kamp) lagde den kaka å den var nice, tror den var slut på typ 4 minuter.

2009-06-05 @ 10:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0