S: Sista woho:et för den här terminen

Jädrar vad snabba lärarna är nu mot de brukar! Det är en vecka sen idag jag hade sista tentan, och läraren har redan rättat! Jag fick VG!!! 44 p av 50!! Hade räknat med VG redan i och för sig, men det var kul att få det på papper.

Av resultaten att döma under den här terminen kan man dra följande slutsatser:
Marknadsföring och organisation och etik är bara teoriprov, där fick jag G på båda. Externredovisning och ekonomistyrning är nästan bara matte och endast några få poäng teori, och på dem fick jag VG. Alltså är matte min grej. Och detta ska jag byta bort?? Känner mig så bra när jag äntligen fattar vad det handlar om, jag som sitter som en fågelholk på föreläsningarna och sen dagen innan tentan, efter tre fyra dagars plugg, är det som att ett ljus går upp, och jag förstår sammanhanget. En härlig känsla! Speciellt när man kan använda sig av kunskapen på helt nya uppgifter.

Detta sätter mitt beslut att byta program i en annan dager...till hösten ska vi på ekonomiprogrammet läsa nationalekonomi A, en kurs jag gärna vill läsa, eftersom det handlar om sånt som jag tyckte var superintressant på gymnasiet. Om jag inte hoppar på miljövetenskap nu till hösten måste jag vänta ett helt år till om jag ångrar mig. Medan alla ekonomikurserna går både höst och vår. Svårt detta!! Hjälp mig välja, någon!!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är helt enkelt underbar!! Inga dåliga resultat du fått efter en termin. Vad du sen ska välja, det är nog bara DU som kan bestämma. Nationalekonomi är bra i många lägen, men miljöekonomi kommer säkert mer och mer på "tapeten"....

MåNGA GRATTISKRAMAR till dina fina betyg!

PS. Vet inte egentligen vad som är bäst....

2009-06-12 @ 19:20:58
Postat av: Moa

Duktig tjej!!!

2009-06-12 @ 22:48:42
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Jädrar vad bra du är!!! Grattis, nu kan du verkligen njuta av sommaren!

2009-06-13 @ 11:43:28
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hehe tack Christin, känner mig lite bra faktiskt för att jag klarade alla tentor och arbeten första terminen!

2009-06-13 @ 15:44:43
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0