S: Spabesök

Nu är jag nyss hemkommen från spabesöket. Hur var det då? Heeelt fantastisktt!! Är totalt avslappnad i hela kroppen. Innan behandlingen satt jag en stund i bastun, sedan hoppade jag i bubbelpoolen och satt där och njöt ett tag. Hann även med ångbastun, men den är inte lika skön som den vanliga, för luften är så himla fuktig att man knappt kan andas.

Min Thalassobehandling började med att jag fick klä av mig helt näck och lägga mig på mage på en hög och varm säng med massa handdukar på. Fick en skylande handduk över mig, sedan började hon massera in en jätteskön varm skrubb med tall, pimpsten och ylang ylang. Först skrubbade hon baksidan av kroppen med skrubben och sedan med en skrubbhandske. Sedan fick jag vända på mig så tog hon andra sidan. Även fötterna fick sig en omgång, åh vad härligt! Efter skrubben fick jag duscha av mig, sedan kom algerna fram! En tjock, varm, svartgrön havsbotten-luktande kräm kletades in på hela kroppen, sedan packade hon in mig i handdukar och sist vek hon över ett värmetäcke. Låg som i en varm kokong medan hon gjorde ansiktsrengöring, la på en algmask och sist ansiktsmassage med nån olja. Sedan var det dags för en ny dusch så jag fick tvätta av mig algerna. Det sista hon gjorde var att smörja in hela mig med nån härlig kräm. Ahhh...!

Denna behandligen var helt underbar, skrubben var underbar, ALLT var helt underbart!! Nu är jag mjuk och len som en barnrumpa. Har testat fyra olika behandlinga på Statt nu och det här är lätt den bästa behandlingen jag varit på. Har aldrig testat en så dyr behandling förut (845 kr) men det var det värt. Fast jag slapp betala kalaset själv, hade ju presentkort! =)

Ska försöka hinna med ett till besök innan sommaren är slut, för i år har de öppet alla dagar i veckan hela sommaren. Tänk att kunna gå dit en söndag!



Fick en gigantisk oversize badrock när jag kom dit.



Förutom bubbelpoolen finns även en vanlig bassäng. Det är jättefint där inne!
(Tänkte ta mera bilder men så kom det massa folk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0