S: Storhandlat med syster!

Efter några timmar på stan med solglasögonshopping på Lindex, hårfärg och mascarashopping på Kicks och besök i diverse butiker var det dags att storhandla på Sofia & Moa-vis. Först Lidl, för man tror ju att allt är så billigt där. Men vi vågar inte köpa något av deras tyska varor, så ner i korgen åkte två kilo socker från trygga, svenska Dansukker, och en väldigt svensktillverkad ost. Blir inge mer Lidl för oss.
Nästa stopp, palmviken och Coop. Fem burkar sill för ynka 5 kr styck!!
Sedan klev vi in i vår favvisaffär: ICA. Åhh vad jag tycker om ICA!! Med minst ett besök om dan, ibland två och några få gånger till och med tre besök på en dag de senaste tre åren, har jag lärt mig vart varenda grej ligger. Och de har precis allt man behöver. Precis som det ska vara.

Fyra tunga kassar blev det totalt, plus lite annat som vi köpt, och i det läget önskade jag att jag var bara lite muskulösare och starkare, alternativt att syrran bodde på bottenplan.

När vi kom hem gjorde jag en himla massa köttbullar av älgfärsen jag fick av morfar, för jag vägrar äta såna där färdiga med 70 % kött och 30 % utfyllnad. Till det åt vi stuvade makkisar, jädrar vad gött! 27 köttbullar åkte in i frysen, det är annat än Mamma Scan det!

Nu blir det soffan och tvn, det är Greys Anatomy sen! =) Till det ska jag provsmaka den nya Marabou Sommar med jordgubbar i. Vad tror ni, tio toasters i betyg??


Vi lunchade på City, jag åt en baguette med lax och pepparrot.


Big shopping! Summa 812 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0