S: Work work

Saknar min Eddie! Han är på semester hos mamma och stannar tills i morrn. Kommer kännas tomt i sängen i natt, när jag får hela 80 centimeters bredd alldeles själv!

Bara en dag kvar till långhelg! Måste säga att jag uppskattar helgerna så himla mycket mer när jag jobbar. Skönt med en mjukstart på jobbet i alla fall. Idag var en mycket lugn dag. Känns nästan som att jag har det oförskämt bra när jag kan stå och prata skit med Janne och dricka espresso på arbetstid och lönen trillar in, helt utan ansträngning. Trivs jättebra med att jobba i affär. Jag träffar så mycket roligt folk! Vi har en skön jargong och skämtar med alla kunder. Det uppskattas tror jag, i alla fall av oss som jobbar! =) Ibland kan det gå fel, försökte sälja en perkolator till en gammal gubbe och kallade hans gamla för en stenåldersmaskin. Då blev han sur och gick ut!

Får höra så mycket roliga historier, mest av Janne. Som när gammelchefen fick ett par kunder som var helt döva. Han skrek till dem, på engelska: "GO HOME!!! COME BACK LATER!!!". Eller när en kund kollade på en svart avlång pryl på hyllan och frågade Janne vad det var. "En massageapparat" svarade han ogenerat (det var en elektrisk vinöppnare). Eller back in the days när de sålde Thorn-prylar på Richardsons kom det in en kund som skulle reklamera sin bärbara telefon för att det inte gick att svara i den. Det  var fjärren till tv:n han hade med... Eller när en gubbe öppnade ett kylskåp och argt frågade "vart stoppar man in veden??" Och jag, jag har lyckats få en kund att gråta inne i affären. Bra gjort!

Nej, nog med romatiserande om mitt jobb. Dags att koka korv! Blir korv med bröd ikväll. Syrran kommer hem om 10 min, säkert överlycklig över att ha semester!!

Hejs hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0