Läkarbesök

Har varit hos farbror doktorn idag. Hade en tid 9.20 inne i stan. Det finns en vårdcentral här på Kronoparken men där var det fullt, så det var bara att sprätta upp tidigt på min lediga dag och ta bussen in till centrum.

Har haft utslag i ansiktet en längre tid, typ sen november. Det har inte varit så illa, utan sett ut som små finnar på ena sidan av hakan. Jag har glatt sminkat över och hoppts att de ska försvinna av sig själv. Nu är det som bekant mars och de har inte försvunnit, utan blivit mycket värre senaste veckorna. Har röda utslag runt munnen, både under och över. Det ser förjävligt ut. Kliar gör det också ibland.
Har läst på internet om min åkomma, perioral dermatit, för jag misstänkte att det var det jag hade redan innan jag träffade läkaren idag. Man ska absolut inte sminka sig, för då blir utslagen värre. Inte heller smörja sig med hudkräm eller tvätta med nåt annat än tvål. Så jag provade det förra veckan. Hur kul är det att gå till universitetet och se ut som en pestsmittad? Jo det ska jag tala om, inte kul alls faktiskt. Är ganska fåfäng av mig så jag känner mig ASFUL just nu. Vill helst stanna inomhus tills det gått över. Läkaren var i alla fall jätteduktig, och skrev ut salva åt mig. Så nu ska jag smörja morgon och kväll i en månad (!) och är det inte bättre då ska jag ringa och få en ny tid, och få utskrivet tabletter. Det är inget som går över på en natt, utan får räkna med att det tar ett tag innan det börjar synas nån förbättring. Smink är big no no, i alla fall till vardags. Vid vissa speciella tillfällen gick det an, som typ till helgen på inflyttningsfesten. Aldrig i livet att jag visar mig så här!!

Hade jag inte varit så fåfäng hade jag lagt upp ett bildbevis. Men nu är jag det, så ni får inte se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0