Måndag

Var lite trögt att gå upp i morse, och blev inte piggare av att se att det var dimmigt som satan ute. Som att se genom mjölk! Hade lektion i två timmar, och just nu känns det ganska bra inför tentan. Har inte börjat plugga än, men man lär sig ju faktiskt nåt på lektionen. Jag och Josefine och Emelie ska ses i morrn på vår lediga dag och repetera det vi lärt oss idag.

Handlade lite på Konsum efter skolan, vårt kylskåp är ju i och för sig ganska fullt men inte av mat utan alla alkoholhaliga drycker som folk lämnade kvar i lördags.

Har sett på reprisen av melodifestivalen, för jag har inte kollat på nån deltävling så jag ville höra vinnarlåten. Den var väl sådär, vet inte om det är ljudkillens fel men tyckte det var för mjäkigt när hon sjöng de höga tonerna, de dränktes ju i musiken. Är det en operasångerska ska det väl för helvete höras att hon sjunger opera! Jag tycker att Alcazar var bäst, gillar sån där glitter gay glamour-musik, i schalgersammanhang alltså. Vill inte att ni ska tro att jag lyssnar på det hemma! Nog bloggat om schlager.

Åt ingen frukost i morse, dels var jag inge hungrig och sen hade vi bara sånt där tråkigt vitt bröd uppe. Nu har jag ätit massa chokladtryffel men skulle vara gott med lite riktig mat faktiskt. Ska göra strömming och mos, det har blivit ett stående inslag på vår matsedel! Ska baka bröd sen också, solrosbullar. Gillar bröd i bullform, perfekt att frysa in och bara ta upp så många man äter. Och mycket godare än köpebröd.

Eddie-älsklingen kommer hit om en timme också! Längtar efter min lilla råtta.


Eddie som valp med stooora öron.



Se vad sööööt han var! Eller är, han är ju fortfarande söt såklart!



Limpan, råttan, minigrisen, plutten, Eddie. Kärt barn har många namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0