Plugg

Eftersom vi har noll karaktär och behöver regler och fasta rutiner för att komma igång med pluggandet, bestämde vi att vi skulle plugga från kl 16.00 till 18.00, med rast mellan 17.00 och 17.15. Punkt.

Moa gick in sig på sitt rum och jag satte mig i köket, för vi kom överens om att vi måste sitta i olika rum för att få nåt gjort. Tystnaden och lugnet spred sig över lägenheten och studieron infann sig. Ahhhh...! (tänk: lycklig suck)
I ungefär 1 minut.
Eddie började pipa. Galet mycket och väldigt ljudligt. Det var en leksak han absolut ville ha, men det fick han inte eftersom han bara tuggar sönder dem och sprider grön plast i hela lägenheten. Jag försökte ignorera honom, men jag har inte så bra tålamod. "Ge dig med det där!!!!" skrek jag (kärleksfullt) till honom. Jag tog bort leksaken från bordet så han inte skulle se den. Då roade han sig med att morra och skälla lite. Åh vad jag älskar min Eddie! Speciellt på nätterna när han sover.

Pluggade i alla fall lite grann, inte två timmar men i alla fall en. Efter en timme så började vi bli akut hungriga, så vi bestämde oss för att laga mat i stället. Det skulle gå snabbt och innehålla falukorv. Inga problem, sa jag!
Häll en burk krossade tomater i en ugnsform. I med en hackad lök. Salt och peppar och hackad persilja om man vill. Blanda och ha på skivad falukorv. Sedan några skivor ost på, in i ugnen på 225 grader tills det ser klart ut. Serveras med makaroner. Moa såg inte överförtjust ut när jag berättade vad jag skulle laga. Men när det var klart och hon började äta sa hon att det var riktigt gott! Jag håller med. Billigt, nyttigt och snabblagat. Perry!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0