S: Brödbak

Blev inge bakande för mig igår som jag hade tänkt. Tog tag i det idag i stället, efter en promenad i solen med Eddie. Grejen är att jag följde receptet, hade inte ens i allt mjöl, men degen blev stenhård. Eller ja, inte stenhård såklart, men inge kladdig och väldigt kompakt. Man skulle lätt kunna döda nån med den. Har i alla fall bakat ut bullar nu, inte 24 st som det stod i receptet för inte ens en dvärg hade blivit mätt på en sån pytteliten bulle. Har en stark känsla av att de kommer bli torra som satan. Men jag följde ju receptet! =) Det mesta brödet är ju gott när det är nygräddat i alla fall. Med ost på och iskall oboy! Mmmmm.


Mina bullar kan extraknäcka som puck vid ishockeymatcher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0