S: Dags att deklarera

Postlådan var helt full idag, en varsin Studenliv-tidning till Moa och mig, ett paket från Haléns till mig och årets deklaration till mig. Rev upp deklarationen direkt för jag har de senaste åren fått betala runt 1500 kr i restskatt, och det hade ju varit skönt att slippa nu när jag inte jobbar längre. Det känns som ett lotteri, ska jag betala in pengar eller får jag kanske tillbaks?? Jag gick ur svenska kyrkan för ett år sen bara för det, för förra året fick jag betala 1300 kr i restskatt och kyrkan hade snott över 2000 spänn. Hade jag inte varit med där hade jag inte behövt betala.

I alla fall, 860 kr ska jag betala tillbaks i år. Inte lika illa som förut, men ändå. Mitt utträde ur kyrkan börjar inte gälla förrän i år så jag har under 2008 betalat 3000 kr till dem!!! 

Nu ska jag dra iväg till skolan. Börjar 13.15, slutar kl 16. Känns lite jobbigt att börja så sent, hade hellre börjat tio. Men hellre kl ett än åtta! =)

 
Drog en nitlott i deklarationslotteriet än en gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0